گلایه امام جمعه سرایان از عدم همکاری برخی مسئولان با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام مرتضایی نیا با گلایه از عدم همکاری برخی مسئولان شهرستان با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سرایان گفت: همکاری نکردن مسئولان با این نهاد در واقع مخالفت با نظام است؛ مسئولان باید خود را موظف به همراهی و همکاری با این شورا کنند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، حجت الاسلام غلامرضا مرتضایی نیا -امام جمعه سرایان- امروز پنج‌شنبه (۳۱ فروردین) در اولین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال جدید که با محوریت برنامه ریزی تحقق شعار سال و تودیع و معارفه معاون امور هماهنگی و عمرانی فرمانداری سرایان برگزار شد، اظهار داشت: عید فطر عید بزرگ و عید وحدت و دریافت جایزه از خداوند است و بهترین جایزه ای که در این عید با عظمت می‌توانیم از خداوند دریافت کنیم خدمت بخلق است.


وی با اشاره به موضوع شعار سال گفت: شعارسال کارشناسی شده، راهبرد و دستورالعمل است و همه مسئولان و مردم مخاطب این شعار هستند.

 

امام جمعه سرایان دستگیری از مردم و گره گشایی از کار مردم را یکی از جلوه های تحقق شعار سال برشمرد و با اشاره به فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این شورا متعلق به نظام و انقلاب است و در راستای پاسداشت مناسبت های ملی و مذهبی گام بر‌می‌دارد و همه دستگاه ها موظف به همکاری با این نهاد هستند.


وی با گلایه از برخی از مسئولان در خصوص عدم همکاری با این شورا گفت: همکاری نکردن مسئولان با این نهاد در واقع مخالفت با نظام است؛ مسئولان باید خود را موظف به همراهی و همکاری با این شورا  کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه صوت متناسب با برگزاری مراسمات ملی و انقلابی در سال جدید خریداری شده است، از تلاش‌ها و همراهی برخی از مسئولان در این راستا تشکر کرد.


امام جمعه سرایان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مسئولان شهرستان پروازی هستند و حداقل انتظار مردم از این مدیران این است که آنها را در روز قدس و مناسبت های ملی در بین خود ببینند، تاکید کرد: مسئولان خود را موظف برای شرکت در مناسبت‌های ملی کنند.

 

تمام برنامه ها در مسیر تحقق شعار سال باشد

یاسر رضوی -فرماندار سرایان- هم با تبریک عید سعید فطر و تشریح فعالیت ها و برنامه های تحقق شعار سال تاکید کرد: تحقق شعار سال و رشد تولید باید ملکه ذهن همه مسئولان قرار گیرد و تمام برنامه ها در این مسیر هدف گیری شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شعار سال نمایشی نیست و بر اساس واقعیت ها و نیازهای جامعه برای رسیدن به جامعه مطلوب طراحی شده است، تصریح کرد: شعار سال در سال‌های اخیر با محوریت مباحث اقتصادی طراحی شده است چرا که بیشترین چالش ها در حوزه های سرمایه گذاری و اقتصادی در سطح جامعه و کشور داشتیم.

 


رضوی با تاکید براین موضوع که کاهش بروکراسی اداری و تسریع در امور و هماهنگی و همراهی تمامی دستگاه ها برای برنامه ریزی در تحقق شعار سال باید در سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز یک فضای جنگ اقتصادی در کشور حاکم شده و باید همانند زمان دفاع مقدس همه برنامه ها را برای گردش چرخ اقتصادی کشور لحاظ کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی و دامداری است، از مسئولان جهاد کشاورزی خواست تا تلاش مضاعف در جذب سرمایه گذار و سرعت بخشیدن در انجام امور، برنامه ها را عملیاتی کنند.

 


فرماندار سرایان همچنین یادآورشد: تحقق شعار سال و انجام سهل و راحت امور بدون همراهی و هماهنگی بین دستگاه‌های اداری ممکن نیست و باید برای تسریع در امور، گفتگوهای بین دستگاه‌های شهرستان و استان به منظور رفع مشکلات و گره های ایجاد شده افزایش یابد.

 


وی همچنین گفت: دستگاه های فرهنگی هم باید نسبت به گفتمان سازی تحقق شعار سال کمک و از تمامی ظرفیت های شهرستان در زمینه امور فرهنگی استفاده کنند.

 


مقام عالی دولت در سرایان گفت: فرهنگ سازی باید به عنوان یک ضرورت و اهمیت بالا در تمام فعالیت های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی لحاظ شود.

 

خزایی رفت و خزاعی آمد
در پایان جلسه حامد خزاعی معاون امور هماهنگی و عمرانی فرماندار سرایان معارفه و علیرضا خزاعی سابق تکریم شد.

 

 

 

کد خبر 1262806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha