مقدرات الهی با حسن نیت به نفع بندگان رقم می خورد

استاد حوزه علمیه با نکوهش بد بینی گفت: مقدرات الهی با حسن نیت نسبت به پروردگار و اندیشه نیکو به نفع بندگان رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مسعود عالی» در برنامه یک ظهر بهاری در محل‌ آستان مقدس امامزاده زینبیه اصفهان به حسن نیت و ظن نسبت به پروردگار اشاره کرد و اظهارداشت: سوظن مقدمه بسیاری از مشکلات خواهد بود و کسانی که نسبت به لطف و عطای الهی خوش بینی نیستند در زندگی دچار مشکل می شوند.

 

سخنران برجسته کشوری فال نیکو در زندگی را مهم خواند و فزود: برخی همواره بد بین بوده و همین ویژگی بنا به فرمایش امام صادق(ع) دلالت بر سود ظن نسبت به پروردگار بوده و خیری در آن نیست.

 

وی بدبینی و گره زدن اتفاقات به طلسم و سحر و بد بینی را ناشی از فرهنگ های غلط جامعه بر شمرد و اذعان داشت: حضرت حق نسبت به بندگانش رئوف و مهربان بوده و برخی از اتفاقات ناشی از تقدیر، اشتباهات انسان و آزمایشات است.

 

حجت الاسلام عالی با اشاره به خرافه پردازی و سو ظن به پروردگار خاطرنشان کرد: این ویژگی بد فرصت سازی برای شیطان و افزایش مشکلات خواهد شد.

وی حسن نیت و امیدواری در انسان را مایه سلامتی و پیشرفت دانست و تصریح کرد: آنان که با فال نیکو و خوش بینی به قدرت هستی زندگی می کنند، در ابعاد مختلف با نشاط و سرزندگی همراه هستند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به مقدرات و شرایط زندگی، اذعان داشت: مقدرات الهی با حسن نیت نسبت به پروردگار و اندیشه نیکو به نفع بندگان رقم می خورد و آنان که با بدبینی زندگی می کنند، دچار مشکل و حوادث خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام، خیر دنیا و آخرت با حسن نیت نسبت به پروردگار رقم می خورد و بر این اساس افراد بد بین از این چنین نعمت هایی بی بهره خواهند ماند.

 

حجت الاسلام عالی خوش بینی و نگاه مثبت به زندگی را برای آسایش مهم خواند و یادآورشد: همین ویژگی انسان را به سعادت و خیر می رساند و حضرت حق از کفر و سو نیت بندگانش دچار مشکل نشده و این انسان است که با چنین رفتارهایی خسارت می بیند.

کد خبر 1262899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha