خداحافظ ای ماه خوب خدا

رمضان عزیز! امشب با چشمانی اشکبار و با بغض در گلو و با دلتنگی با تو وداع می کنم گرچه تحمل این دوری سخت است اما به امید آمدن ماه رمضان دیگر تحمل درد دوریت برایم آسان می شود.

خیرگزاری شبستان اصفهان- زهره  سادات ظالقانی

سپاس خدایی را که روز و شب هایی را برایمان قرار داد که به آسمان قیض خدا نزدیکتر شویم.
ماهی که سفره های رنگین احسان، بردباری، صله رحم، عطوفت، انس با قرآن، مهربانی و معنویت در آن گسترده بود و آرزوهایمان را به شاخه های اجابت می آویختیم و آرام می‌گرفتیم.
ای ماه خوب خدا! دیروز که آمدی با لبخند تو را در آغوش گرفتیم غافل از اینکه به همین زودی باید با بغض در گلو و اندوه با تو وداع کنیم.
رمضان کریم! دلهای غفلت زده و زنگار گرفته، قلب های معیوب همراه با ندامت از گناهان مان در تو زدوده شد تا شفاف شویم.
رمضان مبارک تو ماه شاد کننده ای بودی که خوبی های فراوانی از تو به سوی ما سرازیر و بندگی و عبادت ما در تو  تکثیر شد و اوقاتت را به عبادت خداوند زینت کردیم تا روزت شاهد غفلت و شبت گواه تقصیر ما نباشد.
پروردگارا حال که با عنایت و مهربانی ات از پله های معنوی ماه رمضان بالا رفتیم و به ملاقاتت آمدیم یاری کن تا با گناه و بدخلقی از این پله ها پایین نیائیم و همچنان دلهای مان نرم و روح مان صیقلی بماند.
مهربان خدای من! از تو ایمانی دلچسب و دلی روشن می خواهیم که به ما جز آنچه تو برای ما نوشتی نرسد و ما را از بندگانی قرارده که بهشت را به میراث می‌برند چراکه امام على عليه السلام فرمودند: جانْ بهاى شما جز بهشت نيست؛ پس آن را جز به بهشت مفروشيد.
معبودا، اکنون که در پایان ماه مهمانیت محصولات فراوانی را برداشت کرده‌ایم عنایت فرما تا مبادا با صاعقه گناهان و بدخلقی محصولات مان بسوزد و دستمان را خالی کند.
خدایا بخاطر کوتاهی های مان در این ماه به ما اجر بده  و زندگی ما را با خودت گره بزن، گره ای کور!

کد خبر 1262916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha