نماز عید فطر نماد و جلوه مسلمانان است/ سپاه و ارتش دو بازوی توانمند نظام هستند

آیت الله نورمفیدی گفت: نماز عید فطر نماد و جلوه اسلام و مسلمانان است و از این جهت شرکت در نماز عید فطر واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (جمعه 1 اردیبهشت) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به عید سعید فطر، گفت: عید سعید فطر، عید بندگی خداست، بندگان خدا در ماه مبارک رمضان یک ماه بندگی خدا را انجام دادند و با روزه گرفتن خودشان نشاط و خوشحالی دریافت کردند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: روز اول شوال روز عید مسلمانان و روز جایزه گرفتن است، بندگان خدا می خواهند فردا جایزه خود را دریافت کنند.

 

وی ادامه داد: نماز عید فطر واجب و تکلیف شرعی نیست و نماد و جلوه اسلام و مسلمانان است و از این جهت شرکت در نماز عید فطر واجب است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دنیا فردا به کشورهای اسلامی نگاه می کند، تاکید کرد: نمازهای عید باید باشکوه تر برگزار شود، این نماز هر چه با شکوه تر باشد باعث تقویت اسلام و مسلمین در سراسر عالم می شود و دنیا این عظمت را می بیند.

 

وی افزود: فردا باید عظمت و قدرت اسلام را در عید جهانیان نشان دهیم و با شکوه در نمازهای عید شرکت کنیم.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به دوم اردیبهشت، سالروز تشکیل سپاه پاسدران جمهوری اسلامی ایران در سال 58، گفت: سپاه و ارتش دو بازوی توانمند نظام هستند و امروز این دو نیرو در کنار هم و دست در دست هم و در کمال صفا و برادری هر کدام بخشی از کشور را حفاظت و نگهداری می کنند.

 

وی اظهارداشت: سپاه و ارتش هر دو بازوی نظام هستند و هیچ گونه اختلافی بین این دو نیرو وجود ندارد و باید از خدمات هر دو نیرو که در مرزها، پادگان و سایر مناطق کشور فعالیت دارند و امنیت را برقرار می کنند، باید تشکر شود.

 

آیت الله نورمفیدی به پنجم اردیبهشت 59 سالروز حمله آمریکایی ها به ایران در طبس، گفت: آنها با ایجاد پایگاه و فرودگاه در طبس قصد رفتن به تهران و نجات جاسوس های آمریکایی را داشتند اما خداوند با فرستادن ابابیلش (طوفان شن) نقشه شان را بر آب و تجهیزات شان را نابود کرد که منجر به فرار شدند.

 

 

 

 

کد خبر 1262938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha