عید فطر، روز بازگشت به فطرت اولیه و وحدت امت اسلامی است

آیت الله نورمفیدی گفت: روز عید فطر، روز بازگشت به فطرت اولیه، روز تعظیم شعائر اسلامی و وحدت امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز (شنبه 2 اردیبهشت) در خطبه های نماز عید سعید فطر شهرستان گرگان با تبریک این روز، گفت: خدا را شاکریم که در ماه مبارک رمضان توفیق داشتیم تا وظایفی که خدای متعال برایمان مقرر کرد را انجام دادیم و امروز به خاطر انجام این وظیفه الهی خوشحالیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: عید فطر به معنای بازگشت است، در این روز ما به فطرت مان بازگشت پیدا می کنیم و خداوند متعال نیز ساختمان وجود بشر را طوری خلق کرده که فطرتا به سمت خداست.

 

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه بازگشت به فطرت انسانی است، ادامه داد: ماه مبارک رمضان برای این است که ما به فطرت خدایی مان برگردیم و اگر غفلتی شده آن فطرت را دوباره احیا کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: عید فطر نیز به این دلیل برگزار می شود تا به فطرت اولیه مان برگردیم و مورد رحمت ذات اقدس الهی قرار بگیریم.

 

وی به نمازگزاران تاکید کرد: در آینده و یکسال پیش رو مراقب بازگشت به فطرت باشند تا از دست نرود.

 

امام جمعه گرگان امروز را روز تعظیم شعائر اسلامی هم دانست و گفت: بعد از نماز عید فطر هم باید شعائر اسلامی را بر اساس فرموده قرآن کریم تعظیم کنیم.

 

وی با بیان اینکه عید فطر، روز وحدت امت اسلامی نیز است، افزود: هر چه مجالس نماز این روز با شکوه تر برگزار شود موجب عظمت مسلمین در جهان می شود و باید همه مسلمانان حاضر شوند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به مسائل جهانی در منطقه، گفت: این مسائل حکایت از بسیاری از مسائل در منطقه دارد و به دنبال برتری در جهان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: 12 سال قبل در سوریه به دنبال براندازی نظام اسد بودند و آشوب های داخلی را بهانه قرار دادند و ائتلاف عربی، عبری و غربی را تشکیل دادند و برای بهم ریختن نظام سوریه هر کاری انجام دادند اما ائتلاف شان بهم خورد و به مقاصد شومشان نرسیدند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز بشار اسد و نظام سوریه سرپا ایستاده اند و بیشتر مناطق شان نظر سوریه قرار گرفته و بشار اسد یک چهره بین المللی شده است.

 

وی با بیان اینکه آمریکا خودشان را قیم عالم می داند و در هر جای عالم هر کاری می تواند می کند، افزود: دنیا اینطور نیست که در اختیار قلدرهای عالم باشد.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: نگاه ما به مسائل منطقه ای و بین المللی است و امروز آن کشوری که باید کنار برود خود اسرائیل است نه ایران.

 

وی ادامه داد: اگر ملت ها اراده کنند و مقاومت داشته باشند و در برابر زورگویان بایستند نتیجه خواهند گرفت و پیروز میدان خاورمیانه و غرب آسیا، اسرائیل و قدرتمندان عالم نیستند.

 

 

کد خبر 1262997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha