سید عمار حکیم: دستاوردهای عراق نشانه ثبات و اقتدار عراق در داخل و محافل بین المللی است

سید عمار حکیم در خطبه عید فطر امروز تاکید کرد:عراق دستاوردهای مختلفی در عرصه‌های مختلف امنیتی، ورزشی، هنری،علمی به دست آورده است. این دستاوردها با شعار به دست نیامده است، بلکه بر مدار احترام متقابل و همکاری و وحدت بوده و نشانه ثبات واقتدار عراق است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی امروز (شنبه دوم اردیبهشت 1402) در خطبه نماز عید فطر که از دفترش در بغداد ایراد کرد، گفت: ماه رمضان امسال با امنیت و ثبات سیاسی، هماهنگی و همبستگی اجتماعی زیادی در کشورمان گذشت که انعکاس مستقیم آن در میان مردم را از نظر رضایت عمومی و خوش بینی به آینده و امید به تداوم شاهد بودیم که این مسئله  نیازمند تلاش مضاعف و همکاری نزدیک برای حفظ این فضای رو به رشد و مطلوب سیاسی و اجتماعی است.

 

حکیم افزود: باید تاکید کرد که این خوش بینی جمعی از خلاء ناشی نمی شود، بلکه نتیجه پیشرفت‌ها و پیروزی‌هایی است که ملت عراق در دو دهه گذشته در عرصه‌ها مختلف به دست آوردند.

 

وی ادامه داد: دستاورد دموکراتیک از طریق تحکیم پایه‌های آزادی، کثرت گرایی و انتقال مسالمت آمیز قدرت است که بر دهه ها استبداد، دیکتاتوری و تسلط یک حزب و حاکم غلبه کرد.

 

حکیم افزود: دستاورد دموکراتیک مشورتی است، این دستاورد بزرگ‌ترین پیروزی برای هر مردمی است که مشتاق آزادی و عدالت و حکومت مردم بر خود است.

 

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: دستاورد دیگر وحدت ملی عراقی‌هاست که در شکست برنامه‌های فتنه و اختلاف و تفرقه نقش داشته است. این هویت ریشه در منافع عراق واحد با مردم، دولت و خاک آن در مفهومی بزرگ با عنوان «مدیریت جامعه عراق به دلیل تنوع غنی و تاریخی آن» است.

 

وی خاطر نشان کرد: آنچه امروز ما به آن می بالیم، عوامل اجتماعی عراق امروز است که حول محور شعار و تعارف نیست، بلکه بر مدار احترام متقابل مبتنی بر تاریخ واحد، جغرافیای مشترک و ضرورت به همبستگی و همکاری و ظهور وحدت و اقدام مشترک است. این دستاورد نشان دهنده ثبات و قدرت و اقتدار عراق در داخل و محافل بین المللی است.

 

سید عمار حکیم گفت: دستاورد بزرگ دیگر، مبارزه، خنثی کردن و متلاشی کردن شبکه‌ها و سازمان‌های تروریستی است که از برج عاج و تریبون‌های دروغین و فضاهای کنترل خیالی به غاها و کانال های تاریک زیرزمینی در بیابان‌ها و صحراها و کوهستان‌ها پناه برده اند و از آنجا به دادگاه‌ها و زندان‌ها کشیده می شوند و بسیاری از بقایاهایشان به خارج از عراق فرار کردند.

 

وی تاکید کرد: این پیروزی عراق بر تروریسم و بقایای آن اقدام آسانی نبود، بلکه نتیجه یک فتوای مقدس، مردم متحد و یکپارچه و خون پاک، عقیده ناب و هویت ملی فراگیر بود.

 

سید حکیم گفت: پیام امروز عراقی‌ها برای کسانی که خواهان شر یا آسیب در عراق هستند، واضح و صریح است.

 

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: دستاورد دیگر ملت عراق پیروزی بر تحریف‌های رسانه ای است. عراقی‌ها با صبر وسخاوت و موفقیتشان در عرصه های ورزشی، فرهنگی و علمی و هنری و ادبی که پرچم عراق در این عرصه ها برافراشتند، بر تحریف‌های رسانه ای غلبه کردند.

 

وی افزود:: دستاورد افتخارآمیز دیگر، تبدیل عراق در سطح روابط خارجی از کشوری سرکش، منزوی و تحریم شده به کشوری قابل قبول و محترم است که در چشم جهانیان به دنبال صلح است.

 

سید عمار حکیم تاکید کرد: این دستاوردها و سایر دستاوردها بدون عبور از مسیرهای خطرناک و تلاش مشترک همکان محقق نشد. اولویت اصلی امروز این است که چگونه عراق به عرصه ای برای سرمایه گذاری جذاب و کارگاه خدماتی و شهری بزرگ تبدیل کنیم و به فصل‌های فساد، شکست و هرج و مرج و رکود در این میدان پایان دهیم.

 

رهبر جریان حکمت ملی با اشاره به نزدیکی ایران و عربستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی امکانات و انگیزه‌های کافی  برای گفت‌وگو و تفاهم و مشارکت در توسعه و ثبات منطقه را دارند و عراق از این گفت‌وگو حمایت می‌کند و بیشترین سود را از این معادله هدفمند می‌برد.

 

عمار حکیم همچنین بار دیگر حملات مستمر اسرائیل و خشونت علیه ملت مظلوم فلسطین را به شدت محکوم و تاکید کرد: فلسطین مسئله اول اعراب و مسلمانان خواهد بود و تا پیروزی کامل مظلوم بر ظالم و پیروزی صاحبان حق و زمین بر غاصبان و اشغالگران از پای نخواهیم نشست.

کد خبر 1263048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha