جنگ همیشه وجود ندارد اما جهاد همیشگی است/ نمازهای جمعه و اعیاد نشان از آمادگی جهت مبارزه با دشمنان دین و اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین شاکر با بیان اینکه جنگ، همیشه وجود ندارد اما جهاد همیشگی است، گفت: نمازهای جمعه و اعیاد نشان از آمادگی جهت مبارزه با دشمنان دین و اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در شهرستان اردکان گفت:‌ بنا بر روایات، روز عید فطر شبیه‌ترین روزها به روز قیامت است پس انسان باید در این روز یاد معاد و حساب‌وکتاب روز محشر باشد. 

 

امام جمعه اردکان با بیان اینکه زکات و انفاق در راه خدا، بلا را دفع می‌کند و به مال و زندگی انسان برکت می‌دهد،‌ افزود: زکات، در قرآن کریم در کنار نماز آمده است و به این معنی است که خداوند متعال نماز را با زکات قبول می‌کند. 

 

وی اظهار داشت: امام راحل عظیم الشأن ما فرمودند؛ همه عبادات مخصوصاً مناسک حج، نماز عید فطر و قربان و نماز جمعه، علاوه بر جنبه عبادی، جنبه سیاسی و اجتماعی نیز دارد و باید عامل وحدت و اتحاد همه مسلمانان در برابر دشمنان مشترک و استکبار جهانی باشد.

 

شاکر اضافه کرد:‌ اینکه خطیب نماز جمعه و خطیب نماز عید اسلحه به دست می‌گیرد یعنی اعلام آمادگی همیشگی برای مبارزه با دشمنان دین و اسلام و این نماز ظاهری و عبادت فردی نیست. 

 

امام جمعه اردکان با بیان اینکه جنگ، همیشه وجود ندارد اما جهاد همیشگی است،‌ افزود:‌ توصیه‌شده که همیشه در حال جهاد باشیم. جهاد یعنی تلاش و ۷ کوشش برای خدا در راه مبارزه با دشمنان خدا که بندگی انسان در برابر خدا و جبهه حق تقویت شود. 

 

شاکر عنوان کرد:‌ بنابر روایات علم‌آموزی، خدمت به خلق خدا، یاری مظلوم، امربه‌معروف و نهی از منکر، کسب لقمه حلال جهاد است و به‌یقین امروز حجاب بانوان، جهاد فی سبیل الله است. 

 

وی در پایان گفت:‌ ما اعتقاد و باور داریم که نظام جمهوری اسلامی ایران چهل‌وچهار سال است که در حال جهاد است و مردم ما که در میدان‌های مختلف حاضر می‌شوند جهاد فی سبیل الله می‌کنند. 

کد خبر 1263074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha