لزوم توجه به رفاه نسبی کارگران/ بهداشت روحی و جسمی هم در بسته خدمت‌رسانی به کارگر دیده شود

امام جمعه کرمان بر توجه مسئولان به رفاه نسبی کارگران، بهداشت روحی و جسمی، سرویس دهی فرهنگی، امنیت شغلی و... این قشر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، سه شنبه (۵ اردیبهشت) در دیدار مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و فعالان جامعه کارگری استان با وی به مناسبت هفته کار و کارگر؛ گزارش ارائه شده توسط مدیرکل را امیدبخش توصیف و بیان کرد: شاهد رشد خدمت رسانی به طبقه کارگری هستیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ بخش زیادی از عمران و آبادانی کشور و به تبع آن، استان را وابسته به تلاش کارگران دانست و افزود: مخصوصاً در استان کرمان که صنعت، معدن و کشاورزی آن حرف برای گفتن دارد و در حال رقابت با استان های بزرگ کشور است؛ نقش جامعه کارگری هم در پیشرفت استان کم نظیر و بی بدیل است و جا دارد دست کارگر را بوسید.

 

 

وی ترسیم نمودار در بخش‌های مختلف کارگری را برای مشخص شدن سرعت کار مهم دانست و اولین نمودار را اصل اشتغال و کار دانست که بازار کار باید فراهم شود و تا صف درخواست شغل کوتاه و صف شاغلین بزرگتر شود.

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: پس از فراهم شدن بازار اشتغال؛ باید نمودار سطح توجه به کار و کارگری توسط مسئولان در استان را افزایش داد.

 

 

وی نمودار امنیت شغلی را هم مهم خواند و با بیان اينکه اين مسئله قابل رصد است تا از این رهگذر مشکل یا کوچکترین تهدیدی برای کارگر وجود نداشته باشد؛ تصریح کرد: در کنار امنیت شغلی، امنیت محیط کار مهم است که کارگر تا چقدر با سلامت می تواند کار خود را انجام دهد و کوچکترین خطری او را تهدید نکند.


 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی رفاه نسبی کارگر را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه این مهم باید متناسب با جامعه امروز و هزینه های خانواده باشد؛ خاطرنشان کرد: کارگر هر چه به رفاه نسبی نزدیک شود، حتماً حال و روز کسب و کار در جامعه قوی تر و با راندمان بیشتری خواهد شد.

 

 

وی به تاکید بر اینکه مسئله بهداشت و سلامت روحی و روانی و جسمی کارگر که در بسته خدمت رسانی به کارگر باید دیده شود؛ سرویس دهی فرهنگی به کارگران را هم مهم خواند و افزود: ما به عنوان مسلمان، نیاز به فعالیت های دینی و فرهنگی داریم که بستر این فعالیت ها را در جامعه کارگری باید افزایش داد و  هر چه در این بخش پیشرفت کنیم در بازدهی تاثیر می گذارد‌.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی متذکر شد: باید به محیط کار سالم و منطقی و با بازدهی بالا و مجموعه ای از انسان های علاقه مند به کار؛ به همه این‌ها توجه شود و دولت هم کمک کند فضای کسب و کار همراه با عشق و علاقه کارگر در محیط کار و نشاط و امید در جامعه کارگری وجود داشته باشد.

کد خبر 1263310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha