بهره گیری از آثار شهید مطهری بهترین راه برای ترویج سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام معبودی با اشاره به ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: مشکل این است که از آثار غنی شهید مطهری استفاده نمی کنیم و استفاده از افکار شهید مطهری یکی از بهترین راه ها برای ترویج سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین- در نشست خبری که امروز ( چهارشنبه ۶ اردیبهشت) در سالن جلسات سپاه صاحب الامر (عج) قزوین برگزار شد، بیان کرد: از نهم تا چهاردهم اردیبهشت به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید علامه مطهری، هفته عقیدتی سیاسی در مجموعه بسیج و سپاه نامگذاری شده است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: شهید مطهری یکی از معماران مقابله با جنگ نرم در دوران خود و همچنین امروز است و آثار ایشان نشان می دهد، ایشان یک عالم نوآور در عرصه های مختلف بودند و بر اساس مقتضیات زمان صحبت کرده، قلم زده و کار علمی انجام دادند.

 

وی اضافه کرد: شهید مطهری با جریان های مارکسیسم، ملحدین، تحجر، ملی گرایان و التقاط مقابله کردند و در واقع شهید مطهری از معماران بنای فکری نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام معبودی افزود: شهید مطهری انسانی کم نظیر بود و همه آثار ایشان قابل استفاده بوده چراکه بر اساس نیاز، مطالب بیان شده به طوری که این عالم وارسته راجع به حقوق زن و حجاب مطالب بسیار خوب و جامع و دقیق را مطرح کرده اند.

 

وی اعلام کرد: هفته عقیدتی سیاسی فرصتی برای شناخت ابعاد فکری شهید مطهری است و با توجه به اینکه بنیه اصلی سپاه و بسیج بر معنویت است و از کانون های تولید معنویت هم علما هستند، شهید مطهری عالم ربانی بودند که کاری می کردند انسان ها را خدایی کنند و این هفته فرصتی است تا با بهره گیری از آثار شهید مطهری بتوانیم معنویت را بیش از پیش در مجموعه سپاه و بسیج جاری و ساری کنیم.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در سطح استان تصریح کرد: در این هفته برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است که شامل برگزاری نشست حکمت مطهر در سطح استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان ها، غبارروبی مزار شهدا، مسابقه از آثار شهید مطهری با هدف آشنایی نسل جدید با آثار ایشان، برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار شهید مطهری و تبیین اندیشه های شهید مطهری پیش از خطبه های نماز جمعه در سطح استان می شود.

 

وی توضیح داد: دیدار با خانواده های شهدا در عرصه تعلیم و تربیت، برگزاری همایش جهاد تبیین، تجلیل از اساتید عرصه تعلیم و تربیت، زنگ سپاس در مدارس، برگزاری برنامه های ورزشی، برپایی ایستگاه های سلامت، اهدای خون توسط بسیجیان و غیره از دیگر برنامه های شاخص این هفته است.

 

حجت الاسلام معبودی در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت فتنه در عصر حاضر اظهار کرد: امروز قرآن جلدی را به نیزه نمی زنند و به شکل دیگر به میدان آمده و مقام معظم رهبری هم فرمودند دشمن با شیوه و طرح جدید به میدان آمده است، بنابراین فتنه شناسی مهم بوده و لازم است اصحاب رسانه به فتنه شناسی به درستی بپردازند زیرا اگر جوانان با ویژگی و ماهیت فتنه و عوامل پشت صحنه آشنا شوند، گرفتار این فتنه ها نمی شوند.

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: نتیجه سبک زندگی غربی در کشورهای غربی مشهود است، بر اساس فرمایش شهید مطهری اگر چه غربی ها در حوزه صنعتی پیشرفت کرده اند ولی از نظر اخلاق و مسائل انسانی، پسرفت دارند و بهترین روش برای ترویج سبک زندگی اسلامی این است که حقوق زن به معنای دقیق در اسلام بیان شود و اینگونه کمتر گرفتار بی حجابی می شویم و  آثار شهید مطهری در حوزه های مختلف برای افراد در سنین مختلف و از نوجوان تا متفکر مناسب است و همه مباحث در آن مطرح شده است.

 

کد خبر 1263466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha