برای تحقق شعار سال باید به کارگران اهمیت ویژه داده شود

امام جمعه شهرستان قدس گفت: کارگران رکن اصلی معیشت و اقتصاد جامعه‌اند و در سال مهار تورم و رشد تولید به مفهوم کار و کارگران به صورت واقعی باید اهمیت داده شود .

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، در ارتباط با اصول زندگی موفق اظهار کرد: برای داشتن زندگی مطلوب، زوجین باید پشتیبان هم باشند و عیوب همدیگر را مانند لباسی هم‌شأن بپوشانند و مایه جمال و زیبایی یکدیگر و محافظ و فداکار هم باشند. 

وی گفت: خلیج فارس لنگر امنیت و محور صلح و آرامش در منطقه است و این را حاصل خون شهدا می‌دانیم و به همه ملت‌های حاشیه‌ خلیج فارس توصیه می‌کنیم که این امنیت را قدر دانسته و از این اقتدار امنیت آفرین جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. 

امام جمعه شهرقدس با اشاره به روز شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان داشت: شوراها نمادی از مردم سالاری دینی هستند و مردم انتظاراتی از آن‌ها دارند که خدمت جهادی، صداقت در کار و عمل به وعده‌ها را فراموش نکنند و وعده‌هایی که در انتخابات و جلسات به مردم داده‌اند را پیگیری و به موقع محقق کنند و شفافیت با مردم داشته و گزارش عملکرد خود را ارائه و مردم را در جریان کار قرار دهند و مطالبات مردم را از مسؤولان پیگیری کنند. 

حجت الاسلام جوکار افزود: از شورای شهر و روستا انتظار کارهای سطحی نداریم، آنان باید دنبال کارهایی باشند که سال‌ها انجام نشده تا در سال‌های بعد این اقدامات به یاد مردم بماند.

وی درخصوص کارگران گفت: کارگران رکن اصلی معیشت و اقتصاد جامعه‌اند و در سال مهار تورم و رشد تولید به مفهوم کار و کارگران به صورت واقعی باید اهمیت داده شود و مسؤولان شهرستانی، استانی و کشوری از اقدامات تورم‌زا و منع تولید خودداری کنند و اگر مشکلی سر راه تولید است موظف به شناسایی و برطرف کردن آن هستند. 

امام جمعه شهرقدس تحقق شعار سال را وظیفه همگان دانست و ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید به رسمیت شناخته شود تا شعار سال و فرمایش رهبری محقق شود و باید کارگران خانه‌نشین را مشغول به کار کرد و به حق و حقوق آن‌ها توجه شود.

حجت الاسلام جوکار در پایان خاطرنشان کرد: نماز عید سعید فطر اوج بندگی است و در کنار مشکلات اقتصادی، مردم حضور باشکوهی در این نماز داشتند و نشان دادند که پای اسلام، انقلاب اسلامی، ولی فقیه و ارزش‌ها ایستاده‌اند و هرگز این صحنه را خالی نخواهند کرد. 

کد خبر 1263691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha