دغدغه بودجه در تولیدات فرهنگی را کاهش می‌دهیم/ارتقای وضعیت بودجه در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه

اسماعیلی گفت: امسال تلاش داریم برای نخستین بار در چهار دهه گذشته دغدغه بودجه را در تولیدات فرهنگی کاهش دهیم چرا که سیاست دولت در مسائل فرهنگی مشخص و قانون گرایی را اولویت قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدمهدی اسماعیلی امروز جمعه (۸ اردیبهشت) در دیدار با فعالان و تشکل های فرهنگی و هنری مردمی استان فارس که در سالن شهید آیت الله دستغیب آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به تضعیف حوزه حکمرانی فرهنگی در دو دهه گذشته منتهی به پایان قرن، گفت: بازگرداندن مرجعیت و حکمرانی فرهنگی گام اول دولت مردمی در اداره کشور بوده که بیش از توقع ما در این حوزه به پیشرفت رسیده ایم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با وجود دغدغه های بسیار دولت در حوزه های اقتصادی و... اما در حوزه فرهنگ با جدیت ورود شده و مطالبات در ارتباط با ارتقای وضعیت بودجه حوزه فرهنگ، هنر و رسانه حل شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه تلاش داریم تحول در فعالیت های فرهنگی به وضوح در پایان سال قابل مشاهده باشد، اظهار کرد: به دنبال پول پاشی نبوده و هدف مان ارتقا کمی و کیفی حوزه فرهنگ است.

 

اسماعیلی با تاکید بر حمایت ویژه از تولیدات محتوایی، نمایشی و موسسات فرهنگی و هنری، تصریح کرد: امسال تلاش داریم برای نخستین بار در چهار دهه گذشته دغدغه بودجه را در تولیدات فرهنگی کاهش دهیم چرا که سیاست دولت در مسائل فرهنگی مشخص و قانون گرایی را اولویت قرار داده ایم.

 

وی با تاکید بر ایجاد تعامل و هم گرایی با تمام اقشار حوزه فرهنگ، اظهار کرد: در مقابل نیز کسانی که قانون را رعایت نکنند د چتر حمایتی قرار نمی گیرند چرا که قانون برای ما خط قرمز و حجیت دارد.

کد خبر 1263715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha