پلمپ ۸۷ واحد صنفی در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

سردار جهانبخش گفت: ۸۷واحد صنفی متخلف شروع اجرای طرح عفاف و حجاب در سطح استان آذربایجان غربی در راستای مطالبه مردم پلمپ شد.

سردار رحیم جهانبخش،فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت:  ۸۷واحد صنفی متخلف شروع اجرای طرح عفاف و حجاب در سطح استان آذربایجان غربی در راستای مطالبه مردم پلمپ شد.

وی افزود: پلیس به استناد قانون، به عنوان مجری و ضابط قضائی و در تعاقب ابلاغیه های قوه محترم قضائیه و وزارت کشور و حکم شرعی و اجتماعی در جامعه ای که اغلب مردم دیندار و مقید به رعایت حدود الهی هستند، ملزم به پیگیری مفاد قانون است.

این مسئول تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب از جمله مطالبات آحاد مردم بوده و پلیس برابر وظیفه قانونی خود با جدیت در این راستا ورود کرده است.

وی گفت: این طرح به صورت هوشمند و برای تقویت و توسعه‌ حقوق شهروندی است و پلیس از مشارکت و همراهی آحاد مردم در ارتقاء امنیت عمومی قدردانی می کند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: از تاریخ 26 فروردین ماه تا کنون 1هزار و 851 فقره بازدید  از واحد های صنفی صورت گرفته که حدود 87 واحد صنفی متخلف در سطح استان پلمپ،  1هزار و 376 واحد تذکر شفاهی و از 388 واحد صنفی تعهد کتبی اخذ شده و همچنین تعداد 5 هزار پیامک تذکر به رانندگان خودروها که موضوع عفاف و حجاب را رعایت نمی کردند ارسال شده است.

سردار جهانبخش افزود:  برابر قانون و تدابیر ابلاغی آن دسته از خودروهایی که سرنشینان آن اقدام به کشف حجاب کنند، در ابتدا تذکر و در صورت تکرار خودرو توقیف و واحدهای صنفی متخلف نیز به همین شیوه پلمپ خواهند شد.

 

کد خبر 1263786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha