صدمه بی حجابی به کالبد معنوی انسان/ امر به معروف و نهی از منکر احیا شود

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه بی حجابی به کالبد معنوی انسان صدمه می زند، گفت: ایجاد یک وزارتخانه مستقل و سازمان قوی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر ضروری است تا همه نهادها فقط برای اقامه و احیای امر به معروف و نهی از منکر به پا خیزند.

حجت الاسلام حسن صباغیان-امام جمعه زیرکوه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: خاکریز اول جامعه اسلامی حجاب است، خاکریز یعنی پُلی که انسان را از خطرات تیرهای مستقیم دشمن حفظ می کند.

 

وی ادامه داد: حالا اگر این خاکریز فرو بریزد و سنگر حجاب با کشف حجاب فتح شود بقیه سنگرهای ارزشی جامعه هم فرو خواهد ریخت و شاید یکی از مهمترین الطاف الهی به بنی آدم همین لزوم حجاب است.

 

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه حجاب به خاطر محبت بی حد و حصر خداوند به بندگان واجب شده است، افزود: چرا که برای حفظ حقیقت وجودی انسان از گزند آسیب‌های جبران ناپذیر او نیاز به محافظ دارد و بهترین وسیله صیانت انسان، حجاب است و آن حقیقت گران قیمت و باعظمت که به وسیله حجاب حفظ می‌شود گوهر الهی و روح خدایی است که در وجود انسان قرار داده شده است که اگر لباس ظاهر انسان بریزد باعث فرو ریختن لباس تقوا و لباس باطن انسان می‌شود.

 

حجت الاسلام صباغیان در ادامه تاکید داشت: لذا حجاب انسان را به صورت عام و جنس مونث را به واسطه لطافت و ظرافت در خلقت به صورت خاص از سقوط روحانی و انسانی نجات می‌دهد. در سنگر حجاب بسیاری از خطرات دشمن نفسانیه و شیطانیه دفع می شود.

 

وی ادامه داد: اگر خدای نکرده حجاب از زن گرفته شود نگاه شهوانی دیگران به او دیگر یک نگاه ارزشی نخواهد بود بلکه نگاه جامعه به زن مانند نگاه به یک شیء و کالا خواهد بود و به همین خاطر حجاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

امام جمعه زیرکوه در رابطه با طرح برخورد پلیس و نیروهای انتظامی با کشف حجاب گفت: نگاه انقلاب و اسلام در رابطه با مسائل اجتماعی یک نگاه ایجابی است یعنی حتماً باید راهکارهای اخلاقی و ارشادی که همان امر به معروف و نهی از منکر است تقویت شود و فطرت انسان با وعظ و ارشاد بیشتر سازگار است.

 

وی ادامه داد: اما اگر کار به جایی رسید که به واسطه عملکرد ضعیف دستگاه های ارشادی و ایجابی و از طرف دیگر توطئه ها و نقشه های شیاطین بزرگ و اتاق های فکر دشمن یک ضرورت دینی مثل حجاب به خطر افتاد اینجا از باب حفظ ضرورت باید با هنجارشکنان برخورد شود.

 

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه برخوردهای سلبی را باید در آخرین قدم قرار داد، افزود: البته عموم مردم جامعه ما متشرع و متدین و اکثر بانوان مقید به حجاب هستند ولکن عده قلیلی که تحت تأثیر جنگ نرم دشمن قرار گرفته به فرموده رهبر حکیم انقلاب باید توجیه شوند که این طوفان تهاجمی به چادر حضرت زهرا سلام الله علیها و حجاب زنان، کار دشمنان قسم خورده انقلاب است و اگر روشنگری نسبت به اهمیت حجاب صورت گیرد همان عده کم هم به فطرت پاکشان برخواهند گشت و آن موقع اگر بعضی‌ها که در اقلیت هستند به صورت هدفمند و طراحی شده بخواهند این ضرورت دینی و قانونی را نادیده بگیرند باید با آن‌ها برخورد شود.

 

حجت الاسلام صباغیان عنوان کرد: آثار مثبت و منفی این طرح بستگی به اجرای هوشمندانه و تخصصی این طرح دارد و اجرای این طرح بسیار حساس و ظریف است و مانند حرکت بر لبه تیغ می‌ماند و اگر با تبحّر و حساب شده اجرا شود آثار مثبتی خواهد داشت و گرنه ممکن است به نتیجه مطلوب نرسد.

 

وی با تاکید بر اینکه بی حجابی به کالبد معنوی و روحانی انسان صدمه می‌زند، گفت: کانون خانواده که مقدس ترین جایگاه است لطمه می‌بیند و عده ای بر اثر جهل و عدم آگاهی و فریب های نفسانی تن به بی حجابی و بی غیرتی می دهند و برخی هم به خاطر لجاجت، ولی عموم مردم جامعه ما مبتنی بر عقلانیت و دیانت نسبت به رعایت عفاف، حیا و حجاب درست عمل کرده اکثریت را این قشر تشکیل می دهد.

 

امام جمعه زیرکوه در ادامه عنوان داشت: بعضی مواقع دشمن با سیاه نمایی طوری وانمود می‌کند که همه چیز از بین رفته و کار از دست در رفته است و حال اینکه واقعیت این نیست.

 

حجت الاسلام صباغیان با اشاره به اینکه ایجاد یک وزارتخانه مستقل و سازمان قوی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر ضروری است، افزود: ذیل آن تمام دستگاه‌های مرتبط مانند مساجد، ارشاد، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، شورای امر به معروف، بسیج، کانون‌های فرهنگی، هیئات مذهبی و غیره برای فقط اقامه و احیای امر به معروف و نهی از منکر به پا خیزند و اول هم خود دستگاه ها و مسئولین باید امر به معروف و نهی از منکر شوند.

 

وی در پایان بیان کرد: این فریضتین باید احیا شود تا آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کاهش یابد. مشکل فقط کشف حجاب نیست بلکه تمام منکرات و ترک معروف ها زیبنده جامعه اسلامی نیست و فسادهای فرهنگی، مالی و اقتصادی، اخلاقی، اداری و ... همه باید در عرض هم مورد توجه قرار گیرد تا جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی تشکیل شود.

 

 

کد خبر 1263912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha