طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» در کانون های مساجد قزوین اجرا می شود

باغبانها از اجرای طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» در کانون های مساجد استان قزوین و با هدف ترویج معارف و سبک زندگی قرآنی و انس با این کتاب آسمانی خبر داد.

محمدحسین باغبانها- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: با توجه به نقش کانون های مساجد در ترویج فرهنگ قرآنی و با نگاه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص قرار گرفتن مساجد به عنوان پایگاه قرآنی، طرح ملی مساجد پایگاه قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: این طرح با هدف انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه ای برای تخلق و عمل به قرآن، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع، تحقق منویات رهبری در خصوص ترویج فعالیت های قرآنی، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم افزایی ظرفیت های قرآنی کانون های مساجد اجرا می شود.

 

وی عنوان کرد: در طرح مساجد پایگاه قرآنی، علاوه بر برگزاری فعالیت های عمومی قرآن نظیر کلاس های آموزشی قرآن، طرح تلاوت نور و غیره در طول سال، جلسات هفتگی تلاوت مجلسی قرآن کریم هم برگزار می شود که در جلسه تلاوت قرآن، قاریان قرآن به مدت یک ساعت به تلاوت قرآن پرداخته و مستمعین فقط برای شنیدن قرآن و توجه به معانی آیات در جلسه حاضر می شوند.

 

باغبانها اعلام کرد: در اجرای این طرح اولویت با کانون های فرهنگی هنری است که مجری طرح قرآنی تلاوت نور باشند، در مسابقات قرانی مدهامتان حضور فعال داشته و در دوره های آموزشی قرآنی برگزار شده از سوی ستاد کانون های مساجد شرکت کرده باشند و تمایل و آمادگی خود را برای اجرای طرح اظهار کرده باشند.

 

وی توضیح داد: کانون های مساجد می توانند برنامه های مکملی هم در کنار برگزاری جلسات هفتگی تلاوت مجلسی قرآن کریم داشته باشند که روخوانی و روانخوانی قرآن، فصیح خوانی، تجوید، صوت و لحن، آموزش مفاهیم قرآن، آموزش تفسیر قرآن کریم، آموزش تدبر در قرآن کریم، جلسات سنتی قرآنی کریم و آموزش حفظ قران کریم از جمله این برنامه هاست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: کانون های مجری طرح ملی مساجد پایگاه قرآنی، متناسب با سطح اجرای این طرح از خدمات مادی و معنوی ملی و استانی بهره مند خواهند شد.

 

وی یادآور شد: به منظور اجرای این طرح لازم است کانون ها با امام جماعت مسجد و هیئت امنا هماهنگی داشته و با کانون های همجوار برای اجرای برنامه های مشترک و به اشتراک گذاشتن ظرفیت ها تعامل و ارتباط داشته باشند و برای حضور عموم مردم برنامه ریزی و اطلاع رسانی منظم و موثری را در دستور کار قرار دهند.

 

کد خبر 1263928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha