پیشنهاد حنانه خلفی به همسالانش "قرائت هر روزه قرآن" است

حنانه خلفی که مشغول به تحصیل در رشته علوم قرآن و حدیث در دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد می باشد، در خصوص قرائت و حفظ قرآن گفت: به همسالانم پیشنهاد می کنم تا حد ممکن هر روز قرآن بخوانند.

حنانه خلفی، نخبه قرآنی و حافظ کل قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در مورد حفظ و آموختن قرائت قرآن گفت: از چهار سالگی روخوانی و روانخوانی قرآن را یاد گرفتم و از پنج سالگی با کمک پدر و مادرم شروع به حفظ قرآن کردم و در طی دو سال در سن هفت سالگی حافظ کل قرآن کریم شدم.

 

وی به همسالان خود پیشنهاد کرد که هر روز قرآن بخوانند و اذامه داد: خداوند در قرآن می فرماید تا جایی که می توانید قرآن بخوانید و امام صادق (ع) می فرمایند قلب کودک همچون زمین خالی است و هرچه در آن افکنده شود، می روید.

 

خلفی اظهار داشت: در حال حاضر دانشجوی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران و دانش آموز کلاس نهم هستم و در آزمون درجه دو سازمان تبلیغات شرکت کرده ام و مدرک فوق لیسانس دریافت کرده ام. قال رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم): «حملة القرآن المخصوصون برحمة الله الملبسون نور الله المعلمون کلام الله المقربون من الله من و الاهم فقد و الی الله و من عاداهم فقد عادی الله»؛ حدیثی از پیامبر اکرم (ص) می فرماید: حافظان و حاملان و قاریان قرآن مشمول رحمت خاص خدا هستند، در نور خدا غوطه ورند، معلم کلام خدا و از نزدیکان درگاه خدا محسوب می شوند، هر کس آنها را دوست بدارد خدا را دوست داشته و هر کس با آنها دشمنی کند با خدا دشمنی کرده است.

 

 

 

وی اظهار داشت: همسالانی که علاقه مند به حفظ قرآن کریم هستند، ابتدا باید روخوانی و روانخوانی قرآن را بیاموزند و سپس با یک تلاش و پشتکار و برنامه ریزی جدی در هر زمینه ای که استعداد دارند مانند حفظ، قرائت، ترتیل، تحقیق، ترجمه و تفسیر شروع کنند.

 

وی گفت: در موضوع حفظ قرآن کریم تکرار و تمرین زیاد یکی از مهمترین اصول در حفظ قرآن کریم است و همزمان همراه حفظ باید مرور آیات حفظ شده را نیزانجام داد تا فراموش نشود. من در منزل حفظ را با پدرم و مرور را با مادرم انجام می دادم و در جلسات اساتید نیز شرکت می کردم و از اساتیدی همچون استاد سبزعلی، بحرالعلوم، پورزرگری، قصری زاده، ابوالقاسمی، خدام حسینی، اخوان، امیری، حاجیان، موسوی بلده، حنیفی و سایر اساتید بین المللی بهره بردم.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در مورد خواندن قرآن اظهار داشت: امام صادق عليه السلام: مَنْ قَرَاَ الْقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِخْتَلَطَ الْقُرآنُ بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُاللّه ُ عَزَّوَجَلَّ مَعَ الْسَّفَرَةِ الْكِرامِ الْبَرَرَةِ ، وَ كانَ الْقُرآنُ حَجيزا عَنْهُ يَوْمَ الْقيامَةِ ؛ امام صادق (ع) در مورد خواندن قرآن می فرمایند هر کس جوان باشد و قرآن بخواند، قرآن با گوشت و پوستش آمیخته می شود و در تمام وجود او اثر می گذارد.

 

حنانه خلفی(متولد ۱۳۸۵) از سنین خردسالی، وارد عرصه حفظ قرآن شده است. او پیش از آغاز سن مدرسه حافظ کل بود، اکنون این نابغه قرآنی به لمر تحصیل در پایه نهم و در کنار آن تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران، توجه داشته و اهتمام به ترجمه، تفسیر و مفاهیم قرآن دارد. 

کد خبر 1263943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha