مسابقات قرآنی در جمعیت هلال احمر گیلان برگزار می شود

حجت الاسلام چهری از برگزاری مسابقات قرآن، نهج البلاغه و احکام جمعیت هلال احمر با شعار «خدمت، صلح و دوستی» خبر داد و گفت: این مسابقات در شهرستان لنگرود برگزار می شود.

حجت الاسلام امیر چهری_ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان از برگزاری مسابقات قرآن، نهج البلاغه و احکام جمعیت هلال احمر با شعار «خدمت، صلح و دوستی» خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور ریاست شعبه، پرسنل، جوانان و امدادگران مسابقات قرآنی برگزار می شود.

وی با تاکید بر توانمندسازی کارکنان جمعیت هلال احمر در قرائت صحیح قرآن افزود: ایجاد و تقویت روحیه معنوی، اجرای اهداف بشردوستانه و ترویج فرهنگ صلح و نوع دوستی با تکیه بر مفاهیم الهی و متعالی قرآن کریم از اهداف برگزاری این مسابقات است.

حجت الاسلام چهری همچنین با اشاره به محورهای این مسابقه که در سه بخش قرآن کریم، نهج البلاغه و احکام در حال برگزاری است، بیان کرد: این مسابقه به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه و با همکاری معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت در حال برگزاری است.

وی به ضوابط این مسابقه اشاره و تصریح کرد: مرحله اول این دوره از مسابقات شهرستانی، مرحله دوم استانی و مرحله سوم کشوری خواهد بود.

حجت الاسلام چهری همچنین افزود: در بخش قرآن کریم، حفظ قرآن کریم شامل (سوره یاسین، یک جز، سه جز، پنج جز، 10 جز و 15 جز یا حفظ کل قرآن کریم)، قرائت، خواهران ترتیل سوره یاسین، برادران ترتیل سوره یاسین، تحقیق از سوره انبیا و تفسیر از سوره یاسین است.

وی اضافه کرد: در بخش نهج‌البلاغه نیز ترجمه و شرح نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) و همچنین احکام، احکام عمومی، شامل تقلید، طهارت، نجاسات، نماز، خمس، امر به معروف و نهی از منکر(منبع توضیح المسائل مراجع عظام) برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام چهری اظهار کرد: علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقات می‌توانند نسبت به مراجعه حضوری به شعب شهرستان یا ارسال مشخصات به شماره ۰۹۳۶۹۳۳۲۲۶۵ اقدام کنند.

کد خبر 1264205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha