عموم مردم به کمپین «سلامتی را قدم بزن» پیوستند

به مناسبت هفته سلامت، مردم شیروان با پیاده روی از مسیر انقلاب تا کوهستان پارک شیرکوه این شهرستان، به کمپین "سلامتی را قدم بزن" پیوستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، این پیاده روی صبح روز پنج شنبه 14 اردیبهشت ماه با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزش های همگانی شهرستان و با حضور پرسنل شبکه بهداشت و درمان، رابطین و سفیران سلامت، کارکنان ادارت و جمعی از مسئولان و عموم علاقه مندان برگزار شد.

 

سرپرست مرکز بهداشت شیروان در مراسم پیاده روی با اشاره به اهمیت ورزش و نقش آن در سلامتی گفت: بیماری های قلبی عروقی، دیابت و فشارخون بیشتر از سایر بیماری ها در حال گسترش است که روزانه با 30 دقیقه ورزش می توان آن را کنترل و پیششگیری کرد.

 

حسن نوری اظهارکرد: کاهش وزن، ورزش منظم، رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف نمک، ترک سیگار، مصرف الکل و کاهش استرس نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد و باید نکات مطرح شده خصوصا در سنین بالا مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه به دلیل تغذیه نامناسب بسیاری دچار بیماری فشارخون هستند، عنوان کرد: کنترل فشار خون با سبک زندگی سالم و ورزش منظم می تواند از نیاز به درمان دارویی پیشگیری یا میزان آن را کاهش دهد.

 

این مراسم همراه با صرف صبحانه بود که در پایان با انجام تمرینات ورزشی سبک و نرمش، با برگزاری مسابقه به قید قرعه جوایزی اهداء شد.

 

کد خبر 1264551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha