۸۰ مسجد شهرستان زیرکوه بدون امام جماعت

حجت الاسلام صباغیان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مسجد در شهرستان زیرکوه داریم که فقط ۱۹ مسجد آن امام جماعت دارند و ۸۰ مسجد بدون امام جماعت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسن صباغیان- امام جمعه شهرستان زیرکوه- امروز شنبه (۱۶ اردیبهشت) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه در تیرماه امسال در راستای الگوسازی و معرفی مفاخر و بزرگان علمی یک همایش برگزار خواهیم کرد، افزود: اجلاسیه علما و طلاب شهرستان زیرکوه با محوریت بزرگداشت آیت‌الله اوحدی در تیرماه برگزار می‌شود.

 
 
وی با اشاره به شعار سال «مهار تورم- رشد تولید» گفت: تمام مشکلات به حوزه فرهنگ برمی‌گردد در واقع تمام حوزه‌ها از جمله اقتصاد، سیاست، اجتماعی و ... ذیل فرهنگ قرار می‌گیرند.
 
 
 
وی یادآور شد: ایجاد دو قطبی حجاب و بی حجاب یکی از تلاش‌های دشمن است که در شورای فرهنگ عمومی با نگاه ایجابی، رافتی و دوستانه باید در دستور کار قرار گیرد.
 
 
 
امام جمعه زیرکوه از ایجاد فاصله بین علما و مردم را به عنوان یکی دیگر از نقشه‌های دشمن یاد کرد و گفت: ترور سجاد جهانگیری طلبه جوان هدفمند از سوی دشمنان بود.
 
 
 
وی با گلایه از اینکه متاسفانه جایگاه طلبه تراز را نتوانستیم در جامعه تبیین کنیم، افزود: اگر بخواهیم تمدن اسلامی را ایجاد کنیم نیازمند تربیت طلبه های جهادی هستیم.
 
 
 
حجت‌الاسلام صباغیان خاطرنشان کرد: برخی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارند. یکی از معضلات شهر زیرکوه عدم ساماندهی مجالس عروسی است.
 
 
 
وی با تاکید اینکه بدون اعتبار نمی‌شود کارهای فرهنگی موثر و هویت بخش اجرا کرد، گفت: کار فرهنگی نیاز به نگاه ویژه دارد و فرهنگ انقلابی نیازمند پشتوانه است.
 
 
 
وی با تاکید براینکه اتصال شورای فرهنگ عمومی به مساجد بسیار ضرورت دارد، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مسجد در شهرستان زیرکوه داریم که فقط ۱۹ مسجد آن امام جماعت دارند و ۸۰ مسجد بدون امام جماعت است.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
کد خبر 1264794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha