بررسی مشکلات منطقه کوی صالح آباد اراک با محوریت مسجد

مسائل و مشکلات منطقه کوی صالح آباد اراک، با محوریت هیئت امناء و کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الامر(عج) بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مسجد محوری از تاکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد جدی در کشور است که این مهم با همدلی و همراهی مجموعه مساجد در سراسر کشور اجرایی می شود.

 

مسجد محوری به معنای مرکزیت مسجد و همسویی فعالیت های مختلف منطقه و محل حول محور مسجد است که در این راستا روحانی و امام جماعت مسجد در راس فعالیت ها قرار دارد و مجموعه فرهنگی مسجد اعم از هیئت امنا که متشکل از بزرگان و معتمدین محل هستند، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های بسیج و ... در کنار امام جماعت به فعالیت پرداخته و مسائل و مشکلات منطقه و محله را بررسی و در راستای رفع آن تلاش می کنند.

 

رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود بارها بر این مهم تاکید کردند و می فرمایند: «مسجد اهمّیّت دارد، پایگاه است؛ همچنان‌که معروف شده در زبانها واقعاً پایگاه است. و باید در تصمیم گیری های کلان‌ نقشی کلیدی داشته باشد».

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در این راستا با لبیک به بیانات رهبر انقلاب در راستای همدلی و همراهی با امام جماعت و مجموعه فرهنگی مسجد گام های اساسی برداشته و با اجرای برنامه های مختلف همچون برپایی ایستگاه های صلواتی، تهیه بسته های فرهنگی برای جوان و نوجوانان محل، شناسایی و کمک به نیازمندان، شناسایی مشکلات محله  و ... به فعالیت می پردازند.

 

الحاق منطقه کوی صالح آباد به محدوده شهری

 

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بنا به دعوت مسجد صاحب الامر(عج) در منطقه کوی صالح آباد حاضر شده و همراه به اتفاق جمعی از نمایندگان و هیئت امناء مسجد حضرت صاحب الامر(عج) و مدیر کانون فرهنگی هنری شهید احمد گلمحمدی از نقاط مختلف منطقه بازدید نمود.

 

مهندس اسدی در این بازدید از نزدیک در جریان تمامی مشکلات ساکنین این منطقه قرار گرفت و مقرر شد ضمن پیگیری در خصوص الحاق منطقه کوی صالح آباد به محدوده شهری با اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک و دیگر مدیران شهری نیز جلسه ای برگزار تا نسبت به رفع مشکلات و ارائه خدمات شهری به ساکنین این منطقه تصمیماتی را اتخاذ نمایند.

 

کانون های مساجد پیشگام در شناسایی و رفع مشکلات منطقه

احسان صالحی با اشاره به فعالیت های گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد در بخش های مختلف گفت: کانون های مساجد تنها در بخش فرهنگی فعالیت ندارند بلکه با توجه به جامعه هدف خود که جوانان و نوجوانانی از همه اقشار و خانواده ها هستند فعالیت های آموزشی، تربیتی، اخلاقی، کمک معیشتی و ... را در کنار فعالیت های فرهنگی دارند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید احمد گلمحمدی، با بیان اینکه ما در کنار به شناسایی مشکلات منطقه می پردازیم، ادامه داد: پس از شناسایی مشکلات با برگزاری جلسات با امام جماعت، هیئت امنا و بزرگان محل به چاره جویی و رفع مشکلات نیز می پردازیم.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد از زمان پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) مکانی برای شور و مشورت و رفع مشکلات جامعه بوده اند، اضافه کرد: امروز نیز باید در این راستا گام های اساسی برداریم و با احیای کارکردهای مساجد بار دیگر این مهم را در جامعه تبیین کنیم.

کد خبر 1266227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha