نمایشگاه «هنرهای جهان اسلام» برای اولین بار در موزه هنر «والترز» برگزار می‌شود

نمایشگاه جدید در موزه هنر «والترز» واقع در «بالتیمور» هنرهای سراسر آسیا و فرهنگ‌های اسلامی منطقه را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wypr»، نمایشگاه جدید در موزه هنر «والترز» واقع در «بالتیمور»،بزرگ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی ایالند مریلند آمریکا،  هنرهای سراسر آسیا و فرهنگ‌های اسلامی منطقه را به نمایش می‌گذارد.

 

این نمایشگاه تحت عنوان «هنرهای آسیا و جهان اسلام» با هدف آشنایی غیرمسلمانان را هنر اسلامی برپا شده است. در این نمایشگاه برای اولین بار بیش از 90 اثر هنری که عمدتا نماینده فرهنگ و هنر کشورهای جهان اسلام هستند، به نمایش درمی‌آید.

 

موزه هنر والترز که کار بازسازی آن از چند سال پیش آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد، برای اولین بار است که میزبان نمایشگاه هنرهای اسلامی است.

 

دکتر «جولیا مارسیاری الکساندر»،مدیر موزه هنر والترز ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه بتواند تعداد زیادی از علاقه‌مندان به هنر به ویژه هنر اسلامی را به خود جذب کند.

 

موزه هنر والترز در بالتیمور یک موزه هنری  است که در سال ۱۹۳۴ میلادی تاسیس شده ‌است. این موزه دربرگیرنده بیش از سی و شش هزار اثر در مجموعه‌هایی از هنر اروپا، مصر، خاورنزدیک، آسیای مرکزی، خاوردور و همچنین آمریکاست. از هنر ایران نیز نمونه‌هایی از برنزهای لرستان، نقره‌های ساسانی، مینیاتور و غیزه در موزه هنر والترز نگهداری می‌شود.

 

این موزه نام خود را از پایه‌گذارانش، ویلیام تامپسون والترز، بازرگان آمریکایی و فرزندش، ویلیام والترز گرفته ‌است.

کد خبر 1266446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha