آیت الله تسخیری برای وحدت جهان اسلام تلاش بسیاری کرد

مولوی مدنی گفت: به رغم کهولت سن و بیماری، ایشان در راستای اعتلای امت اسلامی و وحدت جهان اسلام، ‌لحظه ای از پای ننشست. ایشان در همه ادوار تلاش کرد تا صدای وحدت را به گوش جهانیان برساند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، مولوی «اسحاق مدنی» در چهارمین نشست علمی طلایه داران صلح و وحدت اسلامی با موضوع زندگی، آراء و اندیشه های‌ مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد علی تسخیری گفت: فقدان آیت الله تسخیری ضایعه بسیار بزرگی بود و درگذشت ایشان، آزمایشی برای امت اسلام است. 



رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مسئله وحدت همواره حامیان بسیاری داشته، افزود: از صدر اسلام تا کنون همواره امت اسلامی در معرض تهدید دشمنان قرار داشته است بنابراین باید در راستای مقابله با تهدیدات دشمن، باهم متحد شوند.


وی با اشاره به نقش ارزشمند آیت الله تسخیری در وحدت، خاطرنشان کرد: اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بی سابقه بوده است و در چنین برهه ای، آیت الله تسخیری، نقش بسیار موثری در ایجاد وحدت ایفا کرده اند.

 

مولوی اسحاق مدنی با بیان اینکه امروز مسلمانان اهمیت وحدت را درک کرده و نجات جهان اسلام را در وحدت می دانند، گفت: آیت الله تسخیری در تبیین اهمیت و جایگاه وحدت جهان اسلام و نهادینه شدن آن در بین مسلمانان نقش بسیار ارزشمندی داشته است.

 

وی با اشاره به پیشتکار آیت الله تسخیری خاطرنشان کرد: به رغم کهولت سن و بیماری، ایشان در راستای اعتلای امت اسلامی و وحدت جهان اسلام، ‌لحظه ای از پای ننشست. ایشان در همه ادوار تلاش کرد تا صدای وحدت را به گوش جهانیان برساند.


رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: برتری علمی و تسلط خوب آیت الله تسخیری به زبان عربی و فصاحت و بلاغتش از جمله دلایل موفیت ایشان در پیشبرد اهداف تقریبی بود، به طوریکه گفتگوی ایشان در مجمع فقه جده یکی از این نمونه های موفق است.
 

 

کد خبر 1266475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha