حمله دشمنان به حجاب تلاش برای تنزل معنویت ایران اسلامی

ضربه زدن به عفاف و حجاب مهم ترین هدف اصلی دشمنان است و دشمنی چندین ساله آنان با ایران و حمله به مقدسات دینی خصوصا حجاب، تلاشی جهت سرنگونی هویت و معنویت ایران اسلامی است.

خبرگزاری شبستان- خراسان شمالی؛ فاطمه مقدسی

متأسفانه حجاب و عفاف در سال‌های اخیر مورد حمله و تهاجم بسیاری قرار گرفته و ممکن است در برخی گروه‌های نوجوانان نه تنها به عنوان ارزش بلکه ضدارزش محسوب شود و این موضوع نگرانی‌های والدین را درباره مساله حجاب بیشتر می‌کند.

امروزه دهه هشتاد و نودی ها بیشتر در معرض این تهاجم و فرهنگ غرب زده قرار گرفتند، تذکر، نصیحت، سرزنش و امر به معروف و نهی از منکر را دیگر نمی پسندند و بیششتر از آن دوری می جستند، باید به آنان آموخت که حجاب به عنوان یک هنجار و اتفاق مثبت است، یک بحث شرعی و موضوعی قانونی.

در این میان دختران ایرانی بیشتر از گذشته مورد هدف و حمله دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته اند و این روزها با حربه‌ی بی حجابی و فروپاشی نقش زن در خانواده محور اصلی توطئه و ترفند دشمنان قرار گرفته است.

در زمینه حجاب باید بسیج عمومی از سوی تمام ارگان ها با همکاری مردم و گروه ها و اقشار مختلف شکل گیرد،  باید با مسئله کشف حجاب و هنجارشکنان با قاطعیت برخورد شود و نهادها باید کارهای خود را به درستی انجام دهند، نیروی انتظامی، بسیج و صمت باید برخورد جدی داشته باشند و طلاب هم باید کار فرهنگی خود را دنبال کنند.

با اغتشاشات اخیر و توطئه های دشمنان، مردم کوتاه نیامده و از اهداف خود دست برنداشته اند بلکه در چندماه گذشته به منظور مطالبه اجرای کامل قانون عفاف و حجاب و مقابله با کشف حجاب در جامعه، مقابل فرمانداری و دادستانی تجمع کردند، تجمع کنندگان در محکومیت اقدامات هنجارشکنانه کشف حجاب خواستار اتخاذ تصمیماتی برای رعایت شئونات اسلامی و استحکام خانواده‌ها شدند.

شرکت کنندگان در تجمع از مسئولان بالا بردن امنیت اخلاقی شهر، اجرای کامل قوانین عفاف و حجاب و بهبود وضعیت عفاف و حجاب را مطالبه کردند، بسیجیان و سپاه اقدام به پایگاه حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در محل میدان انقلاب هسته اصلی مرکز شهر شیروان کردند.

ارائه راهکارهایی برای حفظ حجاب و امنیت بانوان

ایجاد مراکز مشاوره محلی جهت اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و جوانان به صورت حضوری، تلفنی و مکاتبه‌ای، با کادر مجرب و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

نوشتن آیات و روایات دینی، فتواهای علماء وصیتنامه‌ حضرت امام(ره) و ... به منظور توسعه فرهنگ عفاف در پارک‌ها، میادین، خودروهای عمومی شهری، سالن‌های سینما، تابلوهای معابر عمومی و ورزشی با استفاده از ابزارهای فرهنگی مناسب.

تأسیس فرهنگسرای حجاب برای برگزاری جلسات مرتبط،‌ پرسش و پاسخ در زمینه حجاب؛ برگزاری مراسم ویژه و ...

تهیه تندیس و عکس و تصاویر مناسب از شخصیت‌های اسلامی، وقایع مهم تاریخی و طرح‌های نمادین و استفاده از آنها جهت نصب در اماکن عمومی مهم و تفرجگاه‌ها، همراه با ترمیم و بازسازی مستمر آنها.

افزایش تسهیلات حمل و نقل شهری ویژه بانوان به منظور تأمین آسایش بیشتر آنان (نظیر راه‌اندازی و توسعه تاکسی ویژه بانوان و ...)

رعایت موازین شرعی در ساختن اماکن مسکونی از نظر در معرض دید نبودن ورودی خانه‌ها و دیده نشدن داخل خانه به هنگام باز شدن.

یک کارشناسان جامعه شناسی می گوید: فضای مجازی هر روز صحنه های نامناسبی از وضعیت کشف حجاب و فرهنگ غرب زدگی به نمایش می گذارد و اسم این عمل نامقبولانه را فرهنگ و آزادی تمدن عنوان می کند و جوانان و نوجوانان به تاسی از آن و از روی عدم هرگونه آگاهی، بینش و بصیرت و از سویی دیگر ترویج فرهنگ بی بند و باری توسط دشمنان به این سمت و سو سوق می یابند.

مجتبی پارسا فر آزاد اظهار کرد: لازم است به دنبال این هنجارشکنی ها حجاب، پاکدامنی، عفت و فضیلت‌های اخلاقی فاطمه زهرا(س) را به جامعه اسلامی معرفی کنیم، متاسفانه آنقدر کار فرهنگی و تبلیغات در این زمینه صورت نگرفته برا همین برخی ها به عفاف و حجاب به موضوع عادی نگاه می کنند و در رعایت حفظ شئونات اسلامی سهل انگاری دارند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: همه در برابر حجاب مسئول هستیم زیرا که این خود حرمت زنان و دختران را حفظ و تامین می کند، ترویج این فرهنگ دینی نباید کم رنگ و به دست فراموشی سپرده شود، مدارس، حوزه های علمیه، طلبه ها، و سایر ارگان های فرهنگی و اجتماعی  باید پای کار باشند و گام به گام برای ترویج زینت زن راهکار و برنامه ارائه دهند.

پارسا فر آزاد عنوان کرد: نباید اجازه داد دشمن با برنامه های شوم خود به اهداف فاسد خود دست یابد، حیا در جامعه یک ارزش حساب می شود که به دنبال آن نیز حجاب خواهد آمد، باید حجاب را آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی کنیم و در این حوزه تلاش و کار فرهنگی خوب صورت پذیرد.

یکی از دانشجویان رشته فقه و معارف اسلامی بیان کرد: شهدا برای امنیت و دفاع از ناموس مملکت پا در عرصه نبرد و شهادت با دشمنان گذاشتند و حجاب و عفاف مهمترین خواسته جان برکفان ایران اسلامی از ملت بود و نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود.

سیده حلیمه خوش دل اضافه کرد: باید کار فرهنگی و رسانه ای کرد، جلسات متعدد در خصوص عفاف و حجاب و نقش و جایگاه آن در استحکام و پایبندی به ارزش های دینی و اعتقادی برگزار شود و همگان را نسبت به این موضوع شرعی و قانونی بیدار و آگاه کرد..

وی با بیان اینکه بانوان باید پیرو شخصیت والای انسانی و الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) باشند تصریح کرد: مسئولیتی که زنان مسلمان فاطمی برعهده دارند این است که عفت و حیاء داشته، مادران آینده با تاسی از سیره و زندگی فاطمه زهرا(س)، راهگشای بسیاری از مشکلات بانوان باشند.

خوش دل افزود: در دفاع از ارزش‌های دینی و ولایت، خانه داری، تربیت فرزند، همسرداری و تمامی حوزه‌های خانوادگی و اجتماعی و غیره باید از شخصیت والای فاطمه زهرا(س) الگو گرفت، خیلی از افراد بی حجاب پایبند به ارزش های دینی هستند ولی آگاهی کامل از حجاب و ترففندهای دشمن در این راستا ندارند.

یکی از فرهنگیان اظهار کرد: حجاب مایه شخصیت، اصالت، فرهنگ، عزت، کرامت و فضیلت بانوان بوده و حرمت زنان و دختران مسلمان را حفظ و تأمین می‌کند و محدودیت نیست، همین بانوان محجبه سنگربانان حربه دشمنان در بی حجابی و ترویج فرهنگ مبتذل غرب هستند.

موسی علوی نژاد خاطرنشان کرد: با حضور نیروهای فعال در تمام حوزه های مربوطه باید مساله حجاب را به نسل دهه هشتادی و نودی ها به عنوان معروف و یک امر پسندیده مطرح کرد، آنان را با تهاجم فرهنگی و ضد ارزش و ناهنجار جامعه آگاه کرد، آموزش های لازم را به آنان داد تا امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

طی  ماه های اخیر موضوع دفاع از حجاب در این شهرستان به شدت در حال اجراست و مسئولان دولتی، دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و بسیج بیش از گذشته پای کار آمده اند تا با ارزش های ضدهنجاری  مبارزه  کنند.

طی مدت یاد شده چندین مرتبه تجمع دفاع از عفاف و حجاب با حضور گسترده بانوان این شهرستان در مقابل فرمانداری و دادستانی برگزار شده و مدیران مدارس شهرستان با هماهنگی آموزش و پرورش اقدام به دیوارنویسی و شعارهایی با مضامین رعایت حجاب کردند و در مصلی نمازجمعه امام خامنه ای(ره) پویش پیوستن به طرح ارتقای امنیت، حمایت از پلیس و حجاب توسط نمازگران انجام شده است.

 

کد خبر 1266514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha