تربیت چهار هزار شاگرد در مکتب جعفری افتخاری برای جامعه اسلامی است

امام جمعه موقت بجنورد گفت: امام جعفر صادق(ع)فرصت پیدا کرد تا مکتب جعفری را به تکامل برساند و بیش از چهار هزار دانشمند در علوم و فنون مختلف تربیت کند و براساس نیاز جامعه تحویل جامعه داد که خیلی از بزرگان و علما از شاگردان امام صادق(ع) هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه در خطبه های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: امامان مذاهب دیگر هم در مکتب این امام بزرگوار شاگردی کردند، دوره امام جعفر صادق  همعصر با حکومت منصور دوانیقی بود که تحت ظلم و ستم این ملعون قرار گرفته بود و شرایط خاصی برجامعه حاکم بود که مکتب جعفری تعطیل شد و دشمنان، امام را تحت نظر این فشارها مظلومانه به شهادت رساندند.

 


امام جمعه موقت بجنورد خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید پیرو واقعی امام جعفر صادق(ع) باشد.

 


حجت الاسلام براتی زاده ضمن گرامیداشت سالروز بزرگداشت حکیم فردوسی عنوان کرد: این روز به نام روز پاسداشت زبان فارسی نامگذاری شده که میراث دیرینه ایرانیان و سرمایه بزرگ برای ملت است که باید قدرشناسی این سرمایه ملی باشیم، زبان فارسی هویت اصلی و ملی ما را تشکیل می دهد و زبان عاطفه است که در قالب شعر خودنمایی می کند، زبان حماسه است که دلاوری و سلحشوری زنان و مردان این سرزمین را آشکار می کند. 


امام جمعه موقت بجنورد بیان کرد: زبان فارسی زبان علمی است، نه تنها زبان عاطفه و عرفان و حماسه است زبان علم است که سرمایه ملی در اختیار ما قرار گرفته است و ادبیات آن پرمحتوا است و باید از این سرمایه ملی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم دستخوش واژه های بیگانه شود.


حجت الاسلام براتی زاده با اشاره به سالروز لغو نهایی قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال ۵۸ اضافه کرد: به برکت نظام اسلامی این قانون لغو شد، این انقلاب به انحطاط آن پایان داد و کشور ایران در دوران پهلوی که دچار تحقیر شده بود در مسیر عزت، سربلندی، استقلال و پیشرفت قرار گرفت و باید قدرشناس این انقلاب بود.


وی تصریح کرد: ۱۳ سال قبل آمریکا و سایر مستکبرین کشورهای غربی با اتکا به ثروت حکومت های متحجر منطقه اعلام کردند که باید بشار اسد برود که مقام معظم رهبری با ماندن ایشان موافقت کرد.


وی افزود: امروز ما شاهد هستیم که محور مقاومت پیروز شده است و باید افتخار کنیم به وجود چنین رهبری که پیش بینی های ایشان محقق می شود این نشانه قدرت ایران است و می توانیم اراده خود را بر دیگران تحمیل کنیم.


امام جمعه موقت بجنورد گفت: تعیین شعار سال مهم ترین بیانات ایشان بود که مهار تورم و رشد تولید را عنوان کردند و باید مردم و مسئولان با هماهنگی این شعار را محقق کنند.

 

 

کد خبر 1266717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha