انقلاب اسلامی به هیچ قرارداد ننگین یک طرفه ای پایبند نیست/ لزوم برنامه ای قوی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم

امام جمعه کرمان با تاکید بر اهمیت حفظ غرور ملی در ایران قوی و مستقل و اشاره به عدم سازگاری انقلاب اسلامی با زور و قلدری در خطاب به مسئولین بر رفع مشکلات اقتصادی با برنامه های قوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه(۲۲ اردیبهشت) با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: بنی عباس در صدد بود مرجعیت دینی را از بیت امام صادق علیه السلام دور کند تا مردم برای مسائل دینی خود به حضرت رجوع نکنند و این مسئله در زندگی همه ائمه وجود داشت.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: آنها می دانستند اگر بیت ائمه کانون دین و دیانت شده و احکام ناب دین از این کانون ترویج شود و به تشنگان احکام نورانی الهی برسد و مردم دین را همانگونه که هست بدانند و بفهمند، برای حکومت آنها خطراتی دارد لذا شخصیت های نه چندان علمی را وجیه جلوه داده و از آنان حمایت می کردند.
 

 

 

وی با بیان اینکه بعضاً خود حکومت با ایجاد تفرقه و کشمش های دینی و اعتقادی که بوجود می آورد به دنبال این بود تا امت شکل نگیرد و آمد و رفت به خانه ائمه را نهی کردند تا مردم در محدودیتی قرار بگیرند که ارتباط آنان با ائمه کم شود؛ تصریح کرد: با این شرایط حاکم اما صادقین علیهماالسلام موفق شدند نهضت بزرگ فقهی و علمی جهان اسلام را مدیریت کنند.

 

 

امام جمعه کرمان سپس با اشاره به گرامیداشت هفته هلال احمر؛ خدمات این جمعیت را توفیقی دانست که نه فقط نسبت به مردم خود که نسبت به جامعه انسانی حساس هستند و در خط مقدم قرار دارند.

 

 

وی در ادامه گفت: لغو لایحه کاپیتولاسیون در دوران انقلاب، تحقیر تاریخی ملت را خاتمه داد و اجازه نداد غرور ملی ملت رشید و باسابقه ایران خدشه وارد شود و نشان داد انقلاب اسلامی به هیچ قرارداد ننگین یک طرفه‌ای پایبند نیست و در دنیا در یک جریان متعادل حرف می زند و زور و قلدری را برنمی تابد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی درباره سالروز لغو امتیاز تنباکو با فتوای میرزای شیرازی و جهش و نهضت بزر‌گ مردم هم گفت: این نقطه عطفی در نهضت های ایران بود که امید را به مردم بازگرداند و نشان داد حرکت های مردمی موفق می شوند و به دنبال آن مشروطه و سپس انقلاب اسلامی اتفاق افتاد که سیلی های محکمی بر استعمار و استثمار زد.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه قدرت مقاومت و توان و حجم بالای دفاع مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم جعلی تا دندان مسلحی که متاسفانه مجامع بین المللی حامی آن هستند؛ پیروزی را نزدیک کرده است؛ اظهار کرد: جبهه مقاومت هر روز قوی تر از قبل در صحنه عملیات حاضر شده و پرچم پیروزی را در سراسر جهان به اهتزاز در خواهند آورد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: ایران قوی و مستقل در دنیای امروز نیازمند بازدارندگی در همه عرصه ها اعم از سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و... است و باید هم مواظب داخل کشور باشیم و هم با هوشیاری تمام خارج و حرکات ناجوانمردانه دشمن را مراقبت کنیم.

 

 

وی گفت: استعمار و در راس آن آمریکا با تحریم های ظالمانه خواستند برجام ها را یکی پس از دیگری بر ما تحمیل کردند و برجام هسته ای اولین آن بود و چون دیدند برجام هسته ای به تنهایی خواسته های آنها را تامین نمی کند ترجیح دادند از آن خارج شوند و دنبال برجام منطقه ای و امنیتی بودند و برجام دو و سه را تدارک دیدند.

 


 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: در صحنه بین المللی باید به این امر توجه کنیم که اگر می خواهیم آسیبی متوجه کشور نشود و قدرت و استقلال آن حفظ شود راهی جز این نیست بازدارندگی در همه صحنه های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و امنیتی را جدی بگیریم و ملت فهیم و ‌عزیز انقلابی ایران نشان دادند در خط ولایت فقیه و رهبری عظیم الشان همه توطئه ها را خنثی کرده و در این خط محکم و استوار می ایستند و دشمن را مایوس می کنند و پیروزی ها یکی پس از دیگری نصیب می شود.

 

 

وی در خطاب به مسئولین بر توجه به رفع مشکلات اقتصادی به خصوص درباره قشر آسیب و داشتن برنامه های قوی تر برای عبور از این پیچ تاریخی تاکید کرد.

کد خبر 1266719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha