عدم برخورد شعاری در خصوص  مبارزه با فساد خواسته آحاد مردم است

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: عدم برخورد شعاری با مبارزه با فساد، رسیدگی قاطع و بدون تاخیر، تبیین و شفاف سازی و بهره گیری از افراد متعهد در مبارزه با فساد خواسته آحاد مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت‌الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم به ۵ گمان و نظر انسان‌های تربیت نیافته اشاره می‌کند و با سوال می‌پرسد که آیا چنین می‌پندارید که ...و از این طریق به باطل بودن آن گمان‌ها اشاره می‌کند.
وی افزود: در سوره مبارکه همزه می‌فرماید آیا گمان می‌کند که مال و ثروتش او را ابدی می‌کند جالب اينكه اخلد در اينجا به صورت فعل ماضى آمده، يعنى او گمان مى كند اموالش او را به صورت يك موجود جاودانه در آورده است، نه مرگ مى تواند به سراغ او آيد، نه بيماري‌ها و حوادث جهان مشكلى براى او ايجاد مى كند، زیرا مشكل گشا در نظرش تنها مال و ثروت است و اين مشكل گشا را در دست دارد چه پندار غلط و خيال خامى؟
حجت الاسلام طزری بیان کرد: در سوره بلد ایه ۷ می‌فرماید آیا گمان می‌کند که کسی او را نمی بیند او از اين حقيقت غافل است كه خداوند نه فقط ظواهر اعمال او را در خلوت و جمع مى بيند، بلكه از اعماق قلب و روح او نيز آگاه است و از نيات او با خبر، مگر ممكن است خدايى كه وجود بى انتهايش به همه چيز احاطه دارد چيزى را نبيند و نداند؟! اين غافلان بي‌خبرند كه بر اثر جهل و ناآگاهى خود را از مراقبت دائمى پروردگار بر كنار مى پندارند آرى خدا مى داند اين اموال را از كجا به دست آورده و در چه راهى مصرف كرده است.
وی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت امام صادق علیه السلام قرار داریم، گفت: شهادت امام صادق(ع) را تسلیت عرض می‌نمایم، از اقدامات امام صادق(ع) در طول دوران امامت خود با مهندسی فرهنگی توانست خدمات بسیار ارزنده ای را به تشیع ارزانی دارد، حفظ جامعه تشیع از آسیب های پیش رو، دفع آسیب های اجتماعی و اتخاذ مواضع هوشمندانه در برابر خلفا از برکات آن مهندسی فرهنگی بود.
خطیب جمعه خیرآباد عنوان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در چند روز گذشته با حمله به نوار غزه و ترور سه تن از فرماندهان گروه جهاد اسلامی بدنبال بحران سازی در منطقه می‌باشد، ارتش رژیم غاصب طی سه روز  گذشته ۳ فرمانده جهاد اسلامی را همراه خانواده هایشان ترور کرد و ترورهای فرماندهان طی دو روز گذشته ادامه یافته است، سه فرمانده ای که بامداد چهارشنبه ترور شدند در آستانه سفر به مصر برای مذاکره بودند، به احتمال زیاد، عملیات ترور آنها با هماهنگی اعراب و آمریکا انجام شده است.
حجت الاسلام طزری خاطرنشان کرد: انگیزه اصلی این عملیات کاهش فشارهای داخلی از سوی تندروها بر نتانیاهو ارزیابی می‌شود، از تداوم حملات بر فرماندهان مقاومت چنین برمی آید که رژیم غاصب، مجددا به سیاست ترور رهبران مقاومت روی آورده است، هدف اصلی رژیم فعلا ضربه زدن به افراد کلیدی مقاومت در حوزه موشکی است.
وی افزود: نتانیاهو‌ حفظ ائتلاف خود با تندروها را مستلزم پذیرفتن خطرپذیری(ریسک) کنترل شده در درگیری با مقاومت می‌داند و به عبارتی برای بقای دولت متزلزل خود ناچار از انجام این عملیات است، لیکن بار دیگر نیروهای مقاومت و جبهه مقاومت، جواب قاطع و خرد کننده ای را به رژیم غاصب خواهند داد.
امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران به مبارزه با فساد اشاره کردند و فرمودند اگر از آن روز مسوولین محترم و دولت های محترم این قضیه را دنبال می‌کردند ما امروز وضع بهتری داشتیم، گفت: آنچه امنیت اقتصادی می آورد و مانع سرایت فساد به بخش فرهنگی می‌شود مبارزه با فساد اقتصاد است، وقتی با فساد مقابله شود مردم امیدوار می‌شوند و در کارهای اقتصادی مشارکت می‌کنند البته مبارزه با فساد شرایطی دارد که عدم برخورد شعاری با  مبارزه با فساد، رسیدگی قاطع و بدون تاخیر، تبیین و شفاف سازی و بهره گیری از افراد متعهد در مبارزه با فساد از شرایط آن است.
 

کد خبر 1266728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha