زندگی بر اساس دین و قرآن آرامش و آسایش را به دنبال دارد

آیت الله عابدینی گفت: کسانی که بر اساس دین و قرآن زندگی می کنند، آرام ترین و راحت ترین زندگی را دارند زیرا با فطرت خود همراه است و کسی که با فطرت همراه نباشد زندگی دوگانه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین،  آیت الله عبدالکریم عابدینی- نماینده ولی فقیه در استان قزوین- در همایش بانوی آراسته که امروز (یکشنبه ۲۴ اردیبهشت) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما ممکن است عمری زندگی کنیم ولی خلاف آنچه باشد که خداوند ما را آفریده است، در حالی که این دنیا، مدرسه و دانشگاه است و قرار است انسان به آن دنیا با روی شاد و دست پر برود تا در قیامت پاسخگوی اعمال و رفتارش باشد.

 

نماینده ولی فقيه در استان قزوین ادامه داد: خداوند انسان را خلق کرده که بندگی خدا کند، هر کسی در هر جایگاهی است باید بندگی خدا کند و هر کاری می کند به نیت خدمت به مردم و رضای خدا انجام دهد و اینگونه بندگی خدا کرده و عمر انسان تلف نمی شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از بهترین کارها جهاد تبیین است و شما بانوان هم در جایگاهی که هستید مبلغ دین باشید و نشان دهید دختر حضرت زهرا (س) هستید.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: عفاف و حجاب بحث تزئینی نیست و مانند گلدانی نیست که برای زیبایی باشد بلکه بحث کرامت انسانی و شخصیت ماست و با فطرت ما سروکار دارد.

 

وی تاکید کرد: در آیه ۳۰ سوره رم خداوند متعال می فرماید دین ما دین فطرت است و هر جا تخطی کنیم از دین، اولین جایی که ما را سرزنش می کند فطرت ماست، فطرت انسان سالم آفریده شده و می‌خواهد سالم زندگی کند از این رو کسی که گناه کرده و یا غیبت و ظلم می کند اولین کسی که او را سرزنش می کند فطرت اوست.

 

نماینده ولی فقيه در استان قزوبن اعلام کرد: در بحث عفاف و حجاب کسی که این مهم را رعایت نکند خودش معترض خودش است و کسانی که بر اساس دین و قرآن زندگی می کنند، آرام ترین و راحت ترین زندگی را دارند زیرا با فطرت خود همراه است و کسی که با فطرت همراه نباشد زندگی دوگانه دارد و نمی‌تواند به خوبی آن را مدیریت کند.

 

وی گفت: ما وقتی در عرصه دین زندگی می کنیم در حقیقت به میراث معنوی پیشینیان مان احترام می گذاریم و پیشینیان ما پیامبران هستند، نکته مهم دیگر سلامت معنوی جامعه است و باید بدانیم بی بندباری و بی حیایی دامن همه را گرفته و سلامت معنوی جامعه را دچار مشکل می کند.

 

آیت الله عابدینی افزود: با داشتن سلامت معنوی، استحکام خانواده را خواهیم داشت و هر جا در سالم سازی خانواده کار کنیم، محبت بین اعضای خانواده و استحکام در آن بیشتر می شود و فاصله گرفتن از فطرت و قرآن موجب انقطاع نسل می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اسلام یعنی تسلیم و تسلیم یعنی تطبیق و تطبیق یعنی درک مطابقت فطرت با دین، ما باید تطبیق بین فطرت و دین را تقویت کرده و از ارزش های ایمانی، دینی و ارزش های انسانی مرزبانی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، انسان ها دو دسته هستند عده ای دل شان می خواهد بی بندوباری و بی حجابی شیوع یاید که بر اساس آیه قرآن، اینها عذاب دردناکی برایشان در دنیا و آخرت تدارک دیده شده است.

 

وی یادآور شد: آنها که می‌خواهند شعائر و ارزش های دینی برجسته شود، حیا، عفت و نماز رواج یابد و دلشان می خواهد مظلومان سربلند شوند این نشانه دل های سالم و پاک آنهاست و ان شاالله همه ما اینگونه باشیم.

 

کد خبر 1267008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha