مساجد امن ترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند

نیکخواه مساجد را امن ترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان عنوان کرد و گفت: تعالیم تربیتی و دینی اسلام با تلاش امامان جماعت مساجد بیان می‌شود كه می‌تواند در هدایت فرهنگی درست جامعه اثرگذار باشد.

رسول نیکخواه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کانون های مساجد با استفاده از ابزار هنر و تلفیق آن با آموزه های دینی زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و بستر مناسبی برای ظهور استعدادهای جوانان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری ایجاد کرده اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان ادامه داد: حضور قشر نوجوان و جوان در کانون های فرهنگی هنری مساجد، مسیر زندگی آنها را مشخص می کند و گرایش نسل جوان را به مسائل معنوی و دینی به دنبال دارد و موجب استحکام بنیه اعتقادی این نسل در جامعه می شود.

 

وی ادامه داد: ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه برای حذف سبک زندگی غربی نیاز به یک همت عمومی دارد كه در این میان نقش مساجد در تغییر رفتارها و الگوهای زندگی برجسته تر از سایر نهادهای اجتماعی است.

 

نیکخواه گفت: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح‌بخش اسلام و تاکید بر آرمان ها و ارزش های معنوی و فرهنگ اسلامی و حفظ و ترویج آموزه های دینی از جمله اهداف تشکیل این کانون ها است.

 

وی اضافه کرد: گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی، زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری، شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان، حفظ و ترویج آموزه های دینی از دیگر اهداف تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان، مساجد را امن ترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان عنوان کرد و گفت: تعالیم تربیتی و دینی اسلام با تلاش امامان جماعت مساجد بیان می‌شود كه می‌تواند در هدایت فرهنگی درست جامعه اثرگذار باشد.

 

کد خبر 1267091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha