کانون های مساجد جهرم میزبان سوگواران رئیس مذهب جعفری

نعمت اللهی از برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به میزبانی کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان جهرم خبر داد.

محسن نعمت اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس،گفت: همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری حضرت امام صادق(ع) آیین های سوگواری و عزاداری در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم افزود: آیین عزاداری در شب شهادت این امام همام به همت کانون فرهنگی هنری سلاله پاکان در حسینیه آیت الله آیت اللهی برگزار و در این مراسم یاد و خاطره بزرگمرد عرصه جهاد و معنویت آیت الله سیدحسین آیت اللهی امام جمعه فقید جهرم گرامی داشته می شود.

 

وی بیان کرد: در کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی نیز آیین سوگواری امام ششم شیعیان برپا است؛ این مراسم روز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام زارعی و مرثیه خوانی حجت الاسلام قناعتیان همراه است.

 

نعمت اللهی عنوان کرد: در آیین دیگری که روز سه شنبه 26 اردیبهشت در کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) برگزار می شود بچه مسجدی ها در رثای رئیس مذهب جعفری عزاداری می کنند. این آیین با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مرثیه خوانی مهدی اکبری برگزار می شود.

 

وی گفت: همچنین آیین عزاداری به شکل حرکت دستجات سینه زنی در روز شهادت امام صادق(ع) از کانون فرهنگی هنری آیت الله سید فخرالدین آیت اللهی و مسجد بازار به سمت چهارراه دفاع مقدس برگزار می شود.

کد خبر 1267160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha