دانشنامه «فتوای دفاع کفایی» عراق برای اولین بار در نمایشگاه کتاب عرضه شده است

نماینده غرفه آستان مقدس عباسی در نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: کتاب دانشنامه«فتوای دفاع کفایی»در ۶۲ جلد در این نمایشگاه عرضه شده است.این کتاب بعد از فتوای آیت الله سیستانی ضد داعش نوشته شده که شامل داستان‌های شهدا و جنگ است.

دکتر ایوب حنون، نماینده غرفه آستان مقدس عباسی در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگار شبستان گفت: حدود 600 عنوان کتاب تخصصی در زمینه فقه و اصول، عقاید و کلام، کتاب های رجال و نسخه های خطی در این غرفه عرضه شده است و نزدیک به 100 عنوان کتاب جدید هستند که شامل موسوعه جامع المدارک، موسوعه نهج البلاغه، موسوعه بلاغیه القرآن الکریم می شوند که همه این کتاب ها چاپ آستان مقدس عباسی هستند.

 

وی افزود: مرکز شیخ طوسی درباره کتاب های قدیمی از جمله کتاب های علامه حلی،  کتاب های مراجع تقلید قدیم و شیخ انصاری دوباره تحقیق کردند و کتاب هایی در این زمینه چاپ و تکثیر کردند و به شکل موسوعه در آورده اند که ما در نمایشگاه آن را عرضه کرده ایم.

حنون با اشاره به اینکه بیش از هفت تا هشت سال است که در نمایشگاه کتاب ایران شرکت کرده اند، گفت: امسال خرید کتاب از غرفه آستان مقدس عباسی نسبت به پارسال بهتر بوده است.

 

نماینده غرفه آستان مقدس عباسی همچنین در خصوص نسخه های خطی گفت: عکس نسخ خطی اصلی چاپ و تبدیل به کتاب شده است و در نمایشگاه برای فروش عرضه شده است و از جمله آن فهرست نسخه خطی آیت الله خویی در نجف اشرف است که در دو جلد چاپ شده است و همچنین فهرست نسخ خطی چهار جلدی را که برای کتابخانه حضرت ابوالفضل(ع) است برای عرضه به نمایشگاه آورده ایم.

وی درباره تاثیر برگزاری چنین نمایشگاه هایی در تبادلات فرهنگی به ویژه با عراق اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه باعث آشنایی با فرهنگ های دو کشور و تبادل اطلاعات بیشتر می شود و البته ما یک نمایشگاه دایمی فقه و اصول در قم داریم و این کتاب ها به حوزوی ها ارائه می شود.

 

حنون درباره جدیدترین کتاب این غرفه گفت: موسوعه جامع المدارک است که ده جلدی است و 50 نسخه آن به نمایشگاه آورده شده و به فروش رفته است. این کتاب، کتابی تخصصی است که در مورد فقه و احکام است که متخصصان از آن استفاده می کنند کتاب هدایه العقول و الحاشیه نیز از کتاب های جدید دیگر در این غرفه هستند.

وی درباره یکی دیگر از جدیدترین کتاب های این غرفه در نمایشگاه گفت: دانشنامه فتوای دفاع کفایی است که تقریبا 62 جلد است و بعد از فتوای آیت الله سیستانی، مرجعیت‌عالی ضد داعش نوشته شده است و شامل داستان های شهدا وداستان های جنگ  می شود.

 

چاپ این کتاب، بیش از دو سال زمان برده است و زیر نظر گروه تحقیقات حرم مقدس عباسی نوشته شده است.

حنون درباره یکی دیگر از اقداماتی که در این نمایشگاه انجام داده اند، به صندوق دل نوشته ها اشاره کرد و گفت: این صندوق به شامل دل نوشته های مردمی است که نتوانسته اند به زیارت نایل شوند. مردم دل نوشته های خود را در این صندوق می اندازند و این دل نوشته ها به حرم انداخته می شود. در این غرفه همچنین پرچم حرم حضرت عباس(ع) گذاشته شده است تا مردم بتوانند آن را زیارت کنند و تبرکی نیز به آنان داده می شود.

 

نماینده غرفه آستان مقدس عباسی گفت: همچنین ویدیوهایی واقعی از خود حرم و زیارت مردم درست کرده ایم و برای نمایش در این غرفه گذاشته ایم تا مردمی که به زیارت مشرف نشده اند به زیارت تشویق شوند.

کد خبر 1267368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha