راه برون رفت از بحران جمعیتی حمایت از خانواده ها است

حجت الاسلام عباسی گفت: جمعیت ارزش سیاسی و بین المللی است، راه برون رفت از بحران جمعیتی حمایت از خانواده ها است و این مهم یک سیاست حیاتی برای آینده کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) حجت الاسلام عباسی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، گفت: بزرگترین توصیه خداوند متعال، سفارش به تقوای الهی است.
امام جمعه موقت جازموریان بیان کرد: امام (ع) خطاب به جابر بن عبدالله انصاری، استواری دین را به چهار ستون می‌داند که اگر این چهار ستون محافظت شود دین استوار و حفظ می‌گردد اول آن علما و مبلغان دینی هستند که اگر علمای دین به وظایف خود علم کنند دین مردم هم سامان می یابد.
وی افزود: دوم نادانی که دنبال علم و دانش نرود چرا که  بسیاری از رنج های زندگی از عدم علم است و سوم سخاوتمندی که در کمک کردن به مردم بخل نورزد و اگر دستگیری از فقرا نباشد یکی از پایه های دین سست خواهد شد و فرو می ریزد و در آخر اینکه نیازمندی آخرت خود را به دنیای خود نفروشد.
حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: عده ای تا هنگامی که فقیر هستند یاد خدا می باشند اما همین که گرفتاری هایشان برطرف شد خدا را فراموش خواهند کرد بنابراین اگر خداوند مال و دارایی به ما داده باید قدر آن را با انفاق به فقرا قدر بدانیم.
خطیب موقت نمازجمعه جازموریان به دیدار کارگزاران حج با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: حج مايه قوام جامعه می باشد و در آن منافع دنیوی از جمله سطح ارتباط ملل جهان است که در یک روز گرد هم جمع می‌شوند.
وی تصریح کرد: منافع دنیوی حج ارتقای امت اسلامی و اتحاد آنها در مقابل ظلم و استکبار است و منافع اخروی آن ایجاد انس با خدا و ایجاد اخلاص در عمل و دوری از آنچه که خداوند نهی کرده است.
حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: یکی دیگر از منافع حج برای مسلمان این است که از اوضاع و احوال اسلام و جهان با خبر می‌شوند و یک مسلمان باید حج را با تمام  معرفت و شناخت انجام دهد.
امام جمعه موقت جازموریان با اشاره به روز ملی جمعیت، تصریح کرد: جمعیت ارزش سیاسی و بین المللی است و راه برون رفت از بحران جمعیت حمایت از خانواده ها است و این مهم یک سیاست حیاتی برای آینده کشور است.
وی با تبریک دهه کرامت، عنوان کرد: عالمه بودن یکی از ویژگی های بارز حضرت معصومه (س) بود علی رغم این که امروز می‌گویند؛ اسلام مخالف علم است این سخن در در حالی گفته می شود که حضرت معصومه (س) اهل علم و دانش بود.
حجت الاسلام عباسی ویژگی دوم حضرت معصومه (س) را بصیرت برشمرد و تاکید کرد: این بانوی کریمه پشتیبان ولایت، اهل جهاد و یاری رساندن به امام زمانش (امام رضا) بود.

کد خبر 1267748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha