تربیت نیروی مومن و انقلابی مهمترین وظیفه کانون های مساجد است

اردشیری مهمترین وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد را تربیت نیروی مومن و انقلابی دانست و تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان ملجا و مکانی برای تربیت نیرو بیشترین نقش را در جامعه دارند.

منصور اردشیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مدیران کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد به عنوان افسران جنگ نرم بدون هیچ چشم‌داشت و اجر مادی در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی مسجد آیت الله گلپایگانی شهر لردگان ادامه داد: کانون‌های مساجد از مهمترین و تأثیرگذارترین مراکز فرهنگی هستند که بستر تربیت جوانان و نوجوانان با استفاده از ابزار هنر را فراهم می‌کنند.

 

وی گفت: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد با استفاده از ابزار هنر و تلفیق آن با آموزه‌های دینی، زمینه‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و بستر مناسب برای ظهور استعدادهای جوانان در رشته‌ های مختلف فرهنگی، هنری را فراهم کرده‌اند.

 

اردشیری تصریح کرد: مسجد جایگاه مهمی در فرهنگ انقلاب اسلامی داشته و همین اهمیت سبب تشکیل کانون‌های مساجد با هدف تربیت افراد متدین و اهل فرهنگ و هنر شده است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی مسجد آیت الله گلپایگانی شهر لردگان ادامه داد: کانون‌های فرهنگی، هنری دارای نقاط مثبتی هستند که باید مورد توجه قرار گرفته و از مهم‌ترین ظرفیت‌های آن‌ها، امکان ایجاد بستری مناسب برای جذب جوانان به مساجد است.

 

وی بر ضرورت همراهی دستگاه های فرهنگی و هنری برای شناسایی استعدادهای بچه های روستایی با استفاده از ظرفیت مساجد تاکید کرد و افزود: کانون های مساجد بستر مناسبی برای شناسایی استعدادهای هنری و هدایت این ظرفیت ها ایجاد کرده است.

 

کد خبر 1267798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha