از کسب رتبه هشتم کشوری دارالقرآن تا اجرای ۷۱۶ برنامه قرآنی در استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کسب رتبه هشتم کشوری دارالقرآن کریم این اداره کل، گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان ۷۱۶ برنامه قرآنی در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید هاشم موسوی نیا» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی و برنامه هایی به مناسبت دهه کرامت در استان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در این استان، گفت: در مدت یک هفته حضور این کاروان که به همت دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا می‌کنند، کاروان برنامه های متنوعی را در دستور کار خواهند داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تجمع دختران شهرستان بویراحمد به صورت خانوادگی ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز ۳۱ اردیبهشت ماه در پارک ولایت یاسوج با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و با همکاری دستگاه های مختلف استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی نیا در ادامه، به برنامه های دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به برنامه های خوبی که در زمینه های قرآنی انجام شد و با ارزیابی صورت گرفته استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ برگزاری برنامه ها رتبه هشتم کشوری را کسب کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیر دارالقرآن کریم استان در بیش از ۸۵ درصد برنامه‌ها حضوری فعال داشت، افزود: تاکنون ۱۰۵ کرسی تفسیر قرآن و همچنین تعداد ۳۵۵ مراسم جزء خوانی در استان برگزار شد.

 

وی از ۸۸ جلسه کرسی‌های تدبر در قرآن و مفاهیم توسط دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: ۱۶۸ محفل انس با قرآن با استفاده از ظرفیت قاریان ملی و استانی نیز در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 

حجت الاسلام موسوی نیا اظهار کرد: برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان با حضور اساتید کشوری برگزار و استقبال از برنامه ها توسط مردم در سطح مطلوبی بود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در زمینه تولیدات رسانه ای قرانی نیز ۱۲ مورد در مجموعه روابط عمومی این اداره تهیه و تولید شد، بیان کرد: محافل انس با قرآن در روستاهای پرجمعیت با همکاری شوراها و دهیاری ها آغاز شده و هر سه شنبه در روستاهای پر جمعیت با حضور یک قاری و یک روحانی این برنامه در دستور کار قرار دارد.

 

وی از پخش اذان به صورت زنده در سه مکان میدان هفت تیر، خیابان فردوسی و میدان شهدای نیروی انتظامی شهر یاسوج در ماه مبارک رمضان امسال سخن به میان آورد و ادامه داد: در ماه مبارک رمضان محفل قرآنی در مدارس استان به همراه تصویر از برترین های قرآنی هر مدرسه نیز انجام شد.

 

حجت الاسلام موسوی نیا افزود: محافل انس با قرآن در پارک ها و بوستان های تفریحی و تشکیل گروه های همخوانی و تواشیح در ماه مبارک رمضان امسال نیز برگزار شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در مجموع ۷۱۶ برنامه قرآنی در این استان برگزار شد، گفت: از مسئولان خانه های قرآن، موسسات قرآنی و روابط عمومی استان که در راستای ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی، فعالیت می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

 

وی از آمادگی در زمینه برگزاری نشست های قرآنی در روستاهای پر جمعیت و خانه های قرآنی خبر داد و گفت: نشست های قرآنی در ایام دهه ی کرامت نیز ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 1267954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha