روایتی از فتح خرمشهر در کانون «دوستان آسمانی»

گواهیان از برگزاری آیین بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم خبر داد.

مسعود گواهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: در آیینی به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی»، یاد و خاطره شهدای دوران شکوهمند دفاع مقدس به ویژه حماسه سازان فتح خرمشهر گرامی داشته می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی افزود: در این ویژه برنامه مروری بر دلاوری و رشادت فرزندان این مرزو بوم داشته و از خرمشهر و فتح آن سخن به میان می آید.

 

وی بیان کرد: پخش مستند و بیان خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس ازعملیات غرورآفرین بیت المقدس از برنامه های این آیین است.

 

گواهیان ادامه داد: این برنامه سوم خردادماه همزمان با سالروز عملیات فتح خرمشهر همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی برگزار می شود.

 

وی همچنین با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به عنوان نسخه شفا بخش جامعه در برابر هجوم دژخیمان دشمن در نبرد نرم و فرهنگی است.

 

به گزارش شبستان، فتح خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱صورت گرفت. این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت.

 

با آزادی خرمشهر، ایران توانست بیشتر اراضی اشغال شده از سوی عراق در ابتدای جنگ را بازپس بگیرد و دست بالا را در موقعیت نظامی و تبلیغاتی قرار دهد.

کد خبر 1268678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha