لزوم مردمی سازی اقتصاد/ تلاش دشمن برای تغییر ادراک مردم

قالیباف با بیان اینکه باید اقتصاد را مردمی سازی کنیم و فرصت را در اختیار جوانان قرار دهیم، گفت: امروز ضعف ما در اقتصاد و تلاش دشمن برای تغییر ادراک مردم است و در جنگ روانی و ترکیبی و اقتصادی ضعف داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدباقر قالیباف-رئیس مجلس شورای اسلامی- صبح امروز پنج شنبه (۴ خرداد) در سومین یادواره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه اظهار داشت: سوم خرداد نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس و در حقیقت تاریخ ایران اسلامی است که ماندگار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بیش از سه سال قبل در هفته دفاع مقدس به رزمندگان خراسان جنوبی سر زدم، افزود: بشرویه و طبس توفیق حضور نداشتم اما قول دادم که حتما به این شهرستان ها سفر خواهم کرد و در جمع مردم متدین، انقلابی صبور و قانع آنان قرار خواهم گرفت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بشرویه یکی از شهرستان هایی است که در میدان دفاع مقدس بیش از ظرفیت خود حضور داشت و امروز مدیون شهدا و خانواده های شهدا هستیم که در روزهای سخت در میدان جنگ حضور پیدا کردند و از انقلاب اسلامی، ایران و ارزش ها دفاع کردند و با جان و مال خود در راه مکتب قرآن و اهل بیت(ع) ایستادند.

 

*تبدیل باورهای ابزاری به باورهای سنتی الهی و مردم؛ مهم ترین پیامد فرمانده شدن امام راحل

قالیباف با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا گفت: مهم ترین نکته برگزاری این نوع یادواره ها این است که از باورها، ارزش ها و فرهنگ و یاد شهدا غفلت نکنیم و نگذاریم جای ارزش ها با بی ارزش ها عوض شود و در غیر این صورت دشمنان انقلاب به اهداف خود رسیده اند.

 

وی در خصوص سالروز فتح خرمشهر عنوان داشت: در سن نوجوانی در آن ایام حضور داشتم و شرایط آن زمان با اکنون هیچ تفاوتی ندارد؛ آن روز فرماندهی کل قوا در دست بنی صدر قرار داشت و روز به روز شرایط ما در جنگ بدتر می شد و زمانی از پیروزی انقلاب نگذشته بود و حرف بنی صدر این بود که زمین بدهید و زمان بخرید.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بود به دشمن حمله کنیم سرزمین خود را پس بگیریم و باید سه برابر دشمن امکانات می داشتیم اما در اوایل جنگ همواره با عدم موفقیت رو به رو بودیم و بعد از خلع بنی صدر از فرماندهی کل قوا و فرارش؛ کمتر از دو ماه محاصره آبادان شکست.

 

قالیباف در ادامه گفت: هنگامی که امام راحل فرماندهی را بر عهده گرفتند باورهای متکی بر ابزاری به باورهای سنت الهی و مردم تبدیل شد و تا زمان بنی صدر اسمی از لشکر امام رضا(ع)، نصر و عاشورا و غیره شنیده نمی شد و مردم حضور نداشتند.

 

وی بیان کرد: مطمئن بودیم که اگر در راه خدا تلاش کنیم قطعا خداوند پیروزی ما را تضمین خواهد کرد و ۱۲ اردیبهشت بود که عملیات بیت المقدس اجرایی شد و طی دو عملیات شاهد آزادسازی کل خوزستان بودیم.

 

*مشکل اقتصاد کمبود امکانات نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مردم ایران در دفاع مقدس حضور فعال داشتند، افزود: دفاع مقدس محلی برای جهاد و مجاهدت بود و با ورود مردم به صحنه شاهد موفقیت هایی بودیم و جبهه، جبهه سختی بود.

 

قالیباف در ادامه گفت: با سختی اما با درایت، عقلانیت، شجاعت و اخلاص و محبت به دفاع می پرداختند و امروز نیز این سختی ها به وجود آمده است و خدا سختی های دیروز خدای سختی های امروز در حوزه اقتصاد نیز است.

 

وی با بیان اینکه مشکل اقتصاد ما نبود منابع انسانی و نیروی متخصص و امکانات نیست، ادامه داد: امروز بهترین جوانان در بهترین شرایط سنی داریم اما ضعف ما در باورها و اندیشه ها است. باید به باورهای دینی تکیه کنیم تا شامل شویم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در اقتصاد هم باید توکل کنیم. جیبی برای خود ندوخته باشیم و باید اقتصاد را مردمی سازی کنیم و فرصت را در اختیار جوانان قرار دهیم و باورمان در اقتصاد این است که ربا جنگ با خدا است و آیا این موضوع رعایت می شود.

 

قالیباف ادامه داد: رویکر درست و انتخاب درست و کار را به کاردان سپردن باید مورد توجه قرار گیرد و نباید از ارزش ها غفلت کنیم و هیچ ارزشی بالاتر از گره گشایی از کار مردم امروز وجود ندارد و باید بستر را برای حضور مردم و جوانان فراهم کنیم.

 

وی عنوان داشت: با همه وجود با توکل بر خدا تلاش می کنیم در برنامه هفتم این مبانی اجرایی شود و شاهد ایجاد یک تحول در اقتصاد باشیم و اگر این مبانی را پیش ببریم قطعا شاهد سرو سامان پیداکردن مسائل اقتصادی خواهیم بود.

 

*تلاش دشمن برای تغییر ادراک مردم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز استکبار جرات فشار اقتصادی به ما ندارند، افزود: اما امروز ضعف ما در اقتصاد و تلاش دشمن برای تغییر ادراک مردم است و در این جنگ روانی و ترکیبی و اقتصادی ضعف داریم و دشمن از نقطه فشار وارد می کند و سبب می شود تا مردم به ارزش ها با شک و تردید نگاه کنند.

 

قالیباف بیان کرد: اگر این موضوعات را رفع کنیم می توانیم در این مسیر حرکت کنیم و انقلابی، وطن دوست و حافظ خون شهدا و سرباز رهبری و خدمتگذار مردم کسی است که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات و مردم را به آسایش و آرامش برساند.

 

وی در پایان گفت: فرهنگ شهدا را باید با افتخار در دست بگیریم و با همه باورهای دفاع مقدس در این سنگر خواهیم ایستاد و با کمک جوانان و مردم مسیر را طی می کنیم و امدواریم دولت و مجلس در برنامه هفتم به گونه ای حرکت کنند که آثار آن را در آینده ببینند و مردم بدون شک باید در وسط این میدان نیز حضور داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1268865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha