مشارکت آستان مقدس کاظمین در همایش بین المللی اسلامی در اندونزی

آستان مقدس کاظمین در همایش بین المللی اسلامی «دین، صلح و تمدن» در جاکارتای اندونزی باهدف تعامل با سایر ادیان و مذاهب و فرهنگ‌های متعدد شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، شورای علمای اندونزی با همکاری انجمن جهان اسلام همایش بین المللی «دین، صلح و تمدن» را با حضور دکتر«معروف امین» معاون رئیس جمهوری اندونزی، یک هیئت از آستان مقدس کاظمین و جمعی از شخصیت‌های دینی و اسلامی و دانشگاهیان جهان اسلام در جاکارتا برگزار شد.

 

شیخ عماد الکاظمی به نمایندگی از دیوان وقف شیعی آستان مقدس کاظمین در همایش اسلامی با تحقیق «رویکرد اسلامی دردعوت به همزیستی مسالمت آمیز و حل درگیری‌های دینی» مشارکت کرد. همچنین در یکی از فصل های این تحقیق به نقش مرجعیت دینی «آیت الله سید علی سیستانی» وفتواها، بیانیه‌ها و مواضع این مرجعیت که موید رویکرد صریح در حفظ همزیستی مسالمت آمیز و دعوت به گفتگو و شهروندی در سطح طایفه‌های مسلمان در عراق و از سطح اختلافات ادیان و ملیت‌های مختلف و مسایل مربوط به مسلمانان جهان از جمله فلسطین است، پرداخته شده است.

بیانیه‌های مرجعیت بر وجوب نجات فلسطین از وجود صهیونیسم تاکید دارد.

 

استادان شورای علمای اندونزی و سایر شرکت کنندگان از اعضای وقف شیعه در این همایش استقبال کردند، زیرا تصویر درخشان از مردم عراق در این‌گونه همایش‌های علمی ارایه می دهند.

 

مشارکت دبیرخانه آستان مقدس کاظمین در این‌گونه همایش‌ها و نشست‌ها به دلیل اعتقاد به تقویت مشترکات انسانی و تداوم ارتباطات و سلسله گفت و گوها، تعامل با سایر ادیان و مذاهب و فرهنگ‌های متعدد و حرکت به سمت گفتگو و تفاهم و تلاش برای ترویج فرهنگ احترام به تنوع انجام می شود.

 

شرکت این هیئت از آستان مقدس کاظمین به توصیه دکتر حیدر حسن الشمری، دبیرکل این آستان انجام شد.

کد خبر 1268894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha