برای رسیدن به سعادت باید نسبت به اهل بیت(ع) محبت و معرفت داشت

حجت الاسلام خاموشی در همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری گفت: در دریای پرتلاطم دنیای امروز برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید نسبت به اهل بیت(ع) محبت و معرفت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت  دهه کرامت و پنجم ذیقعده در  تجلیل و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور جمعی از مسئولین در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد، گفت: در دریای پرتلاطم دنیای امروز برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید نسبت به اهل بیت(ع) محبت و معرفت داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه امامزادگان به عنوان فرزندان اهل بیت (ع) چراغ های روشنی هستند که ما باید از آنها استفاده کنیم. اظهار کرد:  با محبتی که مردم ما نسبت به اهل بیت(ع) دارند زمانی تهران بزرگ محل دفن اموات بود. شایسته است وقتی ایرانیان با محبت اهل بیت(ع) انس گرفتند در دنیا نیز به نام آنها معرفی شوند.

 

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در خصوص امامزادگان مبنی بر اینکه امامزادگان باید قطب فرهنگی و اجتماعی باشند، ابراز کرد: بر همین اساس ما مراکز افق را در قالب طرح های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در امامزادگان برنامه ریزی و راه اندازی کردیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی ادامه داد: باید در امامزادگان مراکزی به عنوان مضیف خانه راه اندازی شود که در زمینه اهدای غذای گرم به فقرا فعالیت داشته باشند.

 

 

 رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در بقاع متبرکه و امامزادگان اهدای بسته های معیشتی و قرار دوازدهم هر ماه برگزار می شود. همچنین مراکز قرآنی، ۳۱۷ گروه جهادی و ۵۹ هزار نفر به عنوان خادم در بقاع متبرکه به فعالیت فرهنگی مشغول هستند.

وی در پایان با ارائه پیشنهادی، خاطرنشان کرد: همجواری با دو هزار امامزاده و بقعه شاخص، ظرفیت عظیمی است که حوزه های علمیه و مدارس معارفی می توانند  از آن استفاده کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از برخی فعالان و خادمان در امامزادگان شاخص تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1268910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha