فتح خرمشهر با معیارهای عادی قابل تحلیل نیست/ مشکلات اقتصادی باید ریشه ای حل شود

آیت الله نورمفیدی گفت: فتح خرمشهر با معیارهای عادی قابل تحلیل نیست و نیروی ارتش بعثی عراق و همه کسانی که پشتیبان او بودند آمده بودند که بمانند و کار را یکسره کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در گردهمایی جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، گفت: برگزاری این نوع جلسات و بیان مطالبی از سوی کسانی که خودشان در متن کار بودند و با تمام وجود آن شرایط را احساس کردند، می تواند برای همه ما بسیار موثر باشد.

 

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به فتح خرمشهر و با بیان اینکه این اتفاق با معیارهای عادی قابل تحلیل نبوده و نیست، افزود: نیروی ارتش بعثی عراق و همه کسانی که پشتیبان او بودند آمده بودند که بمانند و کار را یکسره کنند و بر روی تمام دیوارهای خرمشهر نوشته بودند؛ آمدیم که بمانیم.

 

وی ادامه داد: تصمیم بر این بود که خرمشهر به هیچ وجه از دست رژیم بعثی عراق خارج نشود و تحلیلگران نظامی هم می گفتند محال است ایران خرمشهر را از دست عراق آزاد کند.

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: از یکی از نشریات آمریکایی و فرانسوی نقل شد که ارتش بعثی عراق بعد از یکماه تلاش و تلفات سنگین توانست خرمشهر را بگیرد اما ایرانیان با یک حمله ای که انجام دادند در کمتر از دو روز خرمشهر را از دست این رژیم آزاد کردند و خرمشهر فتح شد.

 

 

وی اظهارداشت: امام خمینی (ره) جریان خرمشهر را به خوبی تحلیل کردند، ایشان فرمودند: این فتح یک جریان فوق طبیعت و مشیت الهی و معجزه بود.

 

امام جمعه گرگان گفت: در نظام خلقت و زندگی و جهان فقط عوامل مادی موثر نیست و اینطور نیست که عاملی فوق عالم طبیعت در کار نباشد.

 

وی افزود: اگر وجه قالب در کشور ما ایمان و تقوا باشد قطعا آن اراده و مشیت ذات اقدس الهی در همه حال و همین امروز هم خواهد بود.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه مهمترین مشکل کشور را مشکل اقتصادی بیان کرد و گفت: مسائل اقتصادی واقعا مشکل است و همه هم می دانیم و تعارفی هم نداریم.

 

 

وی اظهارداشت: مشکل اصلی کشور مسائل اقتصادی است و باید مشکلات اقتصادی را ریشه ای حل کرد نه به صورت شکلی و فصلی.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به نامگذاری امسال به نام «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مشکلات اقتصادی مسئله اساسی و ریشه ای است، امید مردم را نباید تضعیف کنیم و تا می توانیم باید به مردم امید تزریق کنیم.

 

وی با امیدوار بودن به حل مشکل اقتصادی کشور، افزود: امروز چکسی می تواند منکر شود که ایران یک کشور منشا اثر در منطقه است. اگر ایران یک کشور موثر در منطقه نبود وضعیت سوریه و یمن این طور نبود و عربستان به این صورت پیش نمی آمد و آمریکایی ها هم اینقدر وحشت نمی کردند.

 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: به هیچ وجه کاری نکنیم که در مردم یاس ایجاد شود و باید دائما در مردم ایجاد امید کرد، مسائل و مشکلات اقتصادی حل می شود ولی زمان بر است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: کشور ما توانسته در منطقه چنین جایگاهی را برای خودش به دست آورد و موثر باشد و پیشرفت منطقه ای و نظامی را کسب کرده و دشمنان ما ناراحت و دوستان ما خوشحال هستند.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: ایران این توان را دارد که مشکلاتش را با کمک کارشناسان حرفه ای حل کند، کشور ما یک کشور زمینه دار برای سرمایه گذاری است و باید علل عدم سرمایه گذاری را حل کرد.

 

وی در بخش دیگری با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلامی، گفت: در زندگی فرصت هایی پیش می آید که همیشه نیست، ماه رمضان، سحرها، تلاوت قرآن، حج و غیره یک فرصت هستند و در این فرصت ها انسان یک سرمایه هایی را به دست می آورد و باید مراقب بود تا این سرمایه های به دست آمده از دست نرود.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: فتح خرمشهر و جبهه ها یک فرصت معنوی بود که به دست آوردیم و مادیات چیزی نیست که ثمره این جهاد و تلاش رزمندگان باشد و باید برای حفظ آن تلاش شود تا از دست نرود.

 

وی تاکید کرد: باید قدر آن نسیم های الهی وزیده به سوی ما و جا گرفته در دل را بدانیم و با مراقب و حفاظت نگذاریم از دست برود.

 

کد خبر 1268993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha