مسابقه «فردامون» ویژه دختران نوجوان برگزار می شود

مهدوی گفت: مسابقه «فردامون» با هدف شناسایی استعدادها و توانایی ها برای انتخاب رشته درست در مقطع متوسطه و دانشگاه ویژه دختران نوجوان برگزار می شود.

رضوان مهدوی- مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: مسابقه ویژه دختران نوجوان «فردامون» به دنبال این است که نوجوانان شخصیت خود را بشناسند چراکه در مقطع سنی قرار دارند که باید در مقطع متوسطه و یا برای دانشگاه انتخاب رشته داشته باشند.

 

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: این مسابقه در واقع درصدد است نوجوانان را با آینده واقعی خودشان آشنا کند، یعنی هر نوجوانی خود و ظرفیت های شغلی جامعه را شناخته و بر این اساس تصمیم بگیرد چه رشته ای در مقطع متوسطه و سپس دانشگاه انتخاب کند.

 

وی عنوان کرد: این مسابقه در واقع می خواهد نوجوانان را با شغل آینده شان آشنا کند به صورتی که فرد ابتدا خود را ببیند و توانایی هایش را بسنجد و انتخاب درستی برای انتخاب رشته داشته باشد.

 

مهدوی اعلام کرد: این مسابقه 2 مرحله دارد که برای شرکت در مرحله نخست آن فراخوان داده شده است و از روز دختر این فراخوان اعلام شده و تا پایان خرداد ماه هم ادامه دارد و جوایز آن هم مواردی نظیر تبلت، لپ تاپ و سفرهای زیارتی است و کسانی که بتوانند در این مسابقه امتیاز لازم را کسب کنند این جوایز به آنها تعلق می گیرد.

 

وی تصریح کرد: این مسابقه به گونه ای طراحی شده که وقتی نوجوان وارد سایت rafiqaneh.ir می شود، چند سیاره در آن وجود دارد که در آن یکسری سوالات قرار دارد و فرد باید به این سوالات که در واقع یک نوع تست شخصیت شناسی است، پاسخ دهد و سپس فرد با یکسری امتیازات به مرحله بعدی راه پیدا می کند و بعد از آن پاسخگویی به سوالات هم، یکسری وظیفه و مسئولیت به دانش آموز دختر داده می شود.

 

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تأکید کرد: این مسابقه بسیار جذاب است و فرصت شرکت در مرحله نخست آن تا 20 خرداد است و برای مرحله دوم هم فراخوان داده خواهد شد و اطلاع رسانی صورت می گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان در زمان انتخاب رشته، هزینه های بسیاری را صرف مشاوره می کنند، اما این مسابقه طوری طراحی شده که این بار و مسئولیت را از دوش خانواده ها بردارد و با تست ها و سوالات استانداردی که طراحی شده دانش آموزان باید شخصیت و علاقه خود را بشناسند و در واقع این کمک صورت می گیرد تا نوجوان خود را بهتر و بیشتر بشناسد و انتخاب درست تری را داشته باشد و هزینه ای که خانواده ها باید صرف مشاور کنند و استرس نوجوانان هم در مرحله انتخاب رشته، کاهش یابد. 

 

کد خبر 1269123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha