ملت ایران باید همواره قدردان امام (ره) باشند/ نهضت ۱۵ خرداد باعث تشکیل نظامی مستقل بر پایه دین و اسلام شد

آیت الله نورمفیدی گفت: ما ملت ایران همواره باید قدردان امام خمینی (ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی باشیم و یادش را گرامی بداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ١٢ خرداد) در خطبه‌های نماز  عبادی سیاسی جمعه گرگان با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: امام راحل از شخصیت بزرگی برخوردار بودند و عالمان بزرگ و شایسته در برابرش احساس کوچکی و شاگردی می‌کردند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: ما ملت ایران همواره باید قدردان این مرد بزرگ و معمار کبیر انقلاب اسلامی باشیم و یادش را گرامی بداریم.

 

وی با اشاره به بیانات شهید مطهری در خصوص شخصیت امام (ره)، ادامه داد: آن شهید بزرگوار قدم برداشتن در راه خدا، ایمان به هدف، انتخاب راه و ایمان به مردم را از ویژگی های بارز امام راحل بیان کرده است.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه با گرامیداشت قیام ١۵ خرداد، گفت: در این روز مردم تهران، قم و دشت ورامین به دستگیری امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه و سخنرانی علیه شاه، اعتراض کرده و تعدادی از آنها در این روز شهید شدند.

 

وی اظهارداشت: امام خمینی(ره) در نهضت ۱۵ خرداد به دنبال خارج کردن کشور از استعمار زدگی و تشکیل نظامی مستقل بر پایه دین و اسلام بود.

 

امام جمعه گرگان افزود: سرمایه های بزرگی همچون؛ شهیدان مطهری، بهشتی، شهدای محراب و شهدای دفاع مقدس برای شکل گیری و پایداری نهضت امام (ره) تقدیم نظام شد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلاب پر هزینه ای بود، گفت: این هزینه ها به اندازه سرمایه ای که امام حسین(ع) در کربلا تقدیم کرد، نیست.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران، نعمت بسیار بزرگی است و هیچ وقت نباید از شکر آن غافل شد.

 

کد خبر 1271287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha