ایستادگی امام راحل در برابر دشمنان الگوی همه ما است

حجت الاسلام شمسی فر، به ویژگی های علمی، عملی و رفتاری امام راحل اشاره کرد و گفت: ایستادگی امام راحل در ب ابر دشمنان الگوی همه ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام بهروز شمسی فر، امروز(۱۲خرداد)، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد، با اشاره به ۱۴ خرداد، سالروز رحلت حضرت امام (ره)، اظهار داشت: امام راحل ویژگی‌هایی داشت که باعث شد به این عظمت و جایگاه برسد و انقلاب اسلامی ایران با شکوه به پیروزی برسد.

 

امام جمعه موقت خرم آباد افزود: امام راحل از نظر علم، عالم، دانشمند و حکیمی والا بود و در علوم مختلف در بالاترین درجه قرار داشت و در عین حال در عمل به این علم نیز در بالاترین درجه بود.

 

وی به درک عمیق امام راحل از معارف دین اشاره کرد و  گفت: وارستگی و تهذیب نفس، شجاعت در راه خدا از ویژگی های بارز امام راحل بود و امام ترس و واهمه‌ای نداشت.

 

حجت الاسلام شمسی فر، بیان داشت: شناخت دقیق و عمیق امام از جامعه ویژگی دیگر ایشان به شمار آمد، در عین رأفت و مهربانی با دوستان و مردم، در مقابل دشمنان با شجاعت و صلابت می‌ایستاد.

 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) دارای اراده‌ای پولادین بود که این اراده از ایمان عمیق، اعتقاد و توکل امام راحل به خدا و قدرت خدا نشأت می‌گرفت.

 

اراده پولادین امام راحل در مسیر دین و حق وصف ناپذیر است

 

حجت الاسلام شمسی فر افزود: قاطعیت امام راحل در مسیر دین و حق از دیگر ویژگی‌های ایشان بود.

 

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه جریانات مختلف امام خمینی(ره) را سست نمی‌کرد، ادامه داد: حوادث باعث نمی‌شد اراده امام سست شود، امام مظلومین، مؤمنین را جذب می‌کرد اما مستکبرین به شدت از امام راحل می‌ترسیدند.

 

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به مردمی بودن امام راحل، اظهارکرد: امام خمبنی(ره) در عین اینکه در اوج قله علم، عبادت، فلسفه، حکمت، عرفان، فقه، اصول، تفسیر و علوم اسلامی بود، اما مردمی بود، خودش را خدمت گذار مردم می‌دانست.

 

امام خمینی احیاگر دین بود

 

وی در ادامه نظم در زندگی، عبادت و بندگی، بصیرت و بینش دقیق، احیاگری دین را از دیگر ویژگی‌های امام(ره) بیلن کرد و گفت: بعد از پیامبران، بزرگ‌ترین احیاگر دین امام راحل بود و دین واقعی و اسلام راستین را برای مردم معرفی کرد.

 

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: این ویژگی‌ها و خصوصیات سبب شد که امام خمین(ره) به این عظمت برسد و این انقلاب به پیروزی برسد.

 

حجت الاسلام شمسی فر در بخش دیگری از سخنانش به قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت:  ویژگی‌های امام باعث شد که ۱۵ خرداد شروع و به ثمر بنشیند.

 

وی بیان کرد: قیام ۱۵ خرداد به دفاع از مرجعیت و امام(ره) به پا خواست، تعدادی به شهادت رسیدند و ۱۵ خرداد سرآغازی برای انقلاب اسلامی و به پایان رسیدن حکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوتی و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی منجر شد.

 

امام جمعه موقت خرم‌آباد اظهار کرد: امروز نیز  در سایه وجود رهبری آگاه، بصیر، شجاع و مدبر همچون امام راحل راه انقلاب ادامه دارد و با گذشت ۴۳ سال از عمر پر برکت انقلاب،  با در صحنه بودن مردم، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود.

کد خبر 1271297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha