برگزاری مسابقات مدهامتان کار ارزشمند کانون‌های مساجد است

حجت الاسلام کلات پور گفت: برگزاری مسابقات مدهامتان کار ارزشمند کانون‌های مساجد است و قرآن را از مهجوریت خارج و به اعتلای فرهنگ آن کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به جشنواره قرآنی مدهامتان ،گفت:خوشبختانه با توجه به اقدامات مثبتی که در حوزه آموزش قرآن در استان  وجود دارد، هر سال شاهد درخشش نوجوانان و جوانان در این رویداد مهم قرآنی هستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود:  محور برگزاری این مسابقات گسترش فعالیت‌های فرهنگی قرآنی، به‌کارگیرترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال قرانی، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه و سایر مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم، استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد از دیگر اهداف این جشنواره است.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال گسترده اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و درخواست های مدیران کانون ها، زمان ثبت نام و بارگزاری آثار در سامانه بچه های مسجد، تا پایان تیرماه جاری تمدید شد.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته های متنوع قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعدادیابی، معارف اهل‌بیت(ع) برای رده های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران و همچنین بررسی آثار ارسالی جلسات قرآن کریم(مساجد پایگاه قرآن)، تلاوت نور و تولیدات هنری در بخش ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در پایان گفت: امیدواریم برگزاری این مسابقات ضای تشویقی برای حضور همه جوانان به ویژه جوانان مساجد استان در عرصه‌های قرآنی را فراهم سازد.

کد خبر 1271813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha