فهم و اجرای شیوه نامه تربیتی ابزاری برای رسیدن به اهداف تربیتی مد نظر در مساجد

آیت الله رمضانی گفت: شیوه نامه تربیتی در هیئت اندیشه ورز اگر خوب فهم شود و بعد اجرا شود ابزار خوبی برای رسیدن به اهداف تربیتی مد نظر و اجرای موفقیت آمیز آن در مساجد خواهد بود.

آیت الله حسن رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز با موضوع ارکان تربیت و حجاب و عفاف بیان کرد: حجاب و عفاف ریشه در فطرت انسان دارد، فطرت انسان حیا و به نوعی است که با بی حیایی سازگار نیست.


این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حجاب و عفت امری فطری در درون انسان است، همراه با عقل و عقلانیت و قانون شرعی و دینی است و آن کسی که دین محور است و ارزشهای دینی برای او مهم است نمی تواند نسبت به حیا و عفت بی تفاوت باشد و هر کسی که عقلانیت در او زنده است و فطرت انسانی در او زنده است نمی تواند نسبت به حیا و حجاب بی تفاوت باشد.

 


وی در خصوص نقش مساجد در تربیت عنوان کرد: مسجد محل ارتباط با خداست و کسی که با خدا ارتباط برقرار کند از فیوضات الهی برخوردار می شود و تربیت احیاگر و ضمیر مستعد انسان را بارور می کند و استمرار روحی و حیاتی می بخشد.

 


آیت الله رمضانی عنوان کرد: انسان در فضای مسجد با ارتباط با خدا فیوضات الهی را بر خود فرو می ریزد و حیات پیدا می کند و استمرار حیات او این گونه تامین می شود.

 


وی با بیان اینکه اسلام دین تربیت است و برای تربیت انسان آمده و شانی جز این ندارد، گفت: دین اسلام با تربیت انسان را از هزیز مادیت به اوج معنویت می رساند و از ظلمات نجات می دهد و دست او را در دست خدا می گذارد.

 


وی در پایان گفت: این شیوه نامه اگر اولا خوب فهم شود و بعد اجرا شود ابزار خوبی برای رسیدن به اهداف مد نظر خواهد بود اما اگر در فهم دچار مشکل باشیم فایده ای نخواهد داشت.

کد خبر 1271900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha