اولین کارگروه فرهنگی و اجتماعی محلات کم برخوردار استان مرکزی برگزار شد

اولین کارگروه فرهنگی و اجتماعی مخلات کم برخوردار استان مرکزی امروز چهارشنبه (۱۷ خرداد در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، اولین كارگروه فرهنگي و اجتماعي محلات كم برخوردار استان مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمين حسيني (سرپرست محترم اداره آموزش و پژوهش و دبيركارگروه مشترك ستاد كانون هاي مساجد و طرح توسعه محلات كم برخوردار)، اقدمي ( دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه محلات كم برخوردار2020) و با حضور اعضای کمیته در استانداری مرکزی برگزار شد.

 

دبیر کمیته فرهنگی طرح توانمند سازی 2020 محله کم برخوردار کشور، در این جلسه کانون های فرهنگی هنری مساجد را جامع ترین و کامل ترین شبکه فرهنگی در کشور دانست و گفت: در حال حاضر در بیش از 50 درصد محلات کشور، کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال هستند و مخاطبین آنها نیز بیشتر قشر جوان و نوجوان می باشند.

 

میلاد اقدمی، ضمن تشریح طرح 2020 مناطق کم برخوردار، به راه اندازی کمیته فرهنگی طرح توانمند سازی و توسعه 2020 مناطق کم برخوردار با دبیری مدیر ستاد کانون های مساجد و ریاست استاندار در استان ها اشاره کرد و ادامه داد: توانمندسازی افراد در محلات و کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف طرح 2020  محلات کم برخوردار است.

 

 

وی با بیان اینکه  طرح توانمند سازی محلات کم برخوردار حدود 2 سال است که شروع به کار کرده است، اظهار کرد: این طرح با اولویت آمار گیری و شناسایی دقیق مشکلات و معظلات محلات در حال فعالیت است.

 

این مقام مسئول، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص محرومیت زدایی و توانمند سازی و تحول اجتماع محور در محلات کم برخوردار بسیار تاکید داشته اند.

 

اقدمی با تاکید بر اینکه در طرح 2020 در واقع  19 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت کل کشور تحت پوشش قرار می گیرند، ادامه داد: 2 هزار و 20 محله در سطح کشور داریم که کم برخوردار هستند و شاخص های اجتماعی این محلات زیر سطح استاندار از نگاه انقلاب اسلامی است.

 

دبیر کمیته فرهنگی طرح توانمند سازی 2020 محله کم برخوردار کشور گفت: در این طرح هر کوچه یک نماینده که زیر 30 سال است به عنوان شهردار کوچه معرفی می شود و این شهرداران در بین خودشان یک نفر را به عنوان مسول پهنه معرفی می کنند و خود این مسئول پهنه نیز یک نفر نماینده را انتخاب می کند که نمایندگان با هدایت و دقت کمک می کنند تا برنامه ریزی و هدایت مالی منابع به خانواده های نیازمند اختصاص یابد.

کد خبر 1271953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha