دستگاه  MRI به دومین شهر محروم خراسان شمالی رسید

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: پس از پیگیری های فراوان، نخستین دستگاه ام آر آی (دستگاه تصویر برداری الکترو مغناطیسی) روز گذشته چهارشنبه وارد بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان شد.

محمدرضا حیدری- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این دستگاه‌ MRI محصول شرکت‌ زیمنس و از پیشرفته‌ترین دستگاه موجود در کشور است که قابلیت حمل بیمار در وزن‌های بالا ( تا 200 کیلوگرم) را دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی دستگاه مزبور، 300 میلیارد ریال است که در روزهای آتی با استقرار تیم «ام آر آی» بیمارستان تخصصی این شهرستان نصب و راه ندازی می شود.

 

حیدری عنوان کرد: این دومین دستگاه ام آر آی استان خراسان شمالی است که قبل آن بیماران به مرکز استان و مشهد مراجعه می کردند ولی با وجود این دستگاه در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) شیروان، از اتلاف هزینه و وقت همشهریان کاسته و روند تشخیص بیماری ها تسریع می شود.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان بیان کرد: راه‌ اندازی این دستگاه علاوه برای ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی، از اعزام بیماران به دلیل نبود این خدمات به مرکز استان جلوگیری خواهد کرد و با بهره برداری این دستگاه پیشرفته، علاوه بر شهروندان شیروان و فاروج که زیر پوشش هستند سایر شهرستان های مجاور هم از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

 

این شهرستان با دارا بودن بیمارستان امام خمینی (ره) و آیت الله هاشمی رفسنجانی به بیماران شهرستان های شیروان و فاروج خدمات درمانی ارائه می دهد.

 

 

کد خبر 1271989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha