ایران با موشک فتاح لرزه بر اندام دشمن انداخت/با تقویت مساجد باید مانع تحقق برنامه‌های دشمن شویم

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه ایران با موشک فتاح لرزه بر اندام دشمنان انداخت، گفت: قدردان زحمات دانشمندان هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم که با این حرکت دل‌ رهبری، مردم ایران و محور مقاومت را شاد کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۱۹ خرداد) در خطبه‌های نماز جمعه تهران از انسان و مسئولیت به عنوان یکی از وجوه اسلامی یاد کرد و گفت: خداوند مبانی این وجوه را با عقل و قدرت انتخاب در وجود انسان قرار داده است. عرصه‌های این مسئولیت بسیار گسترده است اما می توان آن را در محورهای "عهد و میثاق بین انسان و خداوند"، "ارتباط ما و خویشتن"، " ارتباط انسان با جهان آفرینش و محیط پیرامونمان" و "ارتباط انسان و جامعه" شناسایی کرد.

 

 

وی با بیان اینکه این چهار عرصه، عرصه های نقش آفرینی انسان برای حیاط طیبه است، ادامه داد: نتیجه حرکت در این چهار عرصه همان صراط مستقیم است.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران به رونمایی از موشک فتاح اشاره کرد و با تصریح این موضوع که ایران با این موشک لرزه بر اندام دشمنان انداخت، گفت: قدردان زحمات دانشمندان هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم که با این حرکت دل‌ رهبری، مردم ایران و محور مقاومت را شاد کردند.

 

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم ۱۴ خرداد و بیان اینکه ایشان دو عامل نرم‌افزاری ایمان و امید را پیشران هر جامعه‌ای برشمردند، گفت: علت انتخاب ایمان ‌و امید این است که امروز بیش از همیشه در معرض حمله دشمنان قرار داریم و ضربه هایی که به دشمن زده ایم به واسطه ایمان و امید ملت ایران بوده است.

 

 

وی با تاکید دوباره این موضوع که آنچه به فریاد ملت در تمامی روزهای سخت رسید، ایمان و امید ملت بود، گفت:روزهای در خفقان پس از تبعید امام  خمینی، در خرمشهر، در برابر داعش، در جنگ های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه، در دوران کرونا و فتنه آمریکایی سال ۸۸ و در صدها معرکه سخت ۴۴ سال گذشته، آنچه ما را نجات داد چیزی جز ایمان به خدا و امید به وعده های الهی نبود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه امروز دشمن ایمان و امید ملت ایران را آماج حملات خود قرار داده است، گفت:‌ گسترش پوچ گرایی و نحله‌های شیطانی و غلبه گفتمان مادی گرایی، کاهش عفت و حیای عمومی و عادی سازی طلاق و فروپاشی خانواده و کمرنگ کردن یاد امام و شهدا، تاریک نشان دادن آینده و ایجاد درگیری بین نیروهای انقلاب و آحاد مردم همگی بخشی از اقدامات دشمن است که جامعه هدف آنها نیز نسل جوان و نوجوان ماست.

 

 

وی با تاکید بر اینکه برای مواجهه با این حمله ها همه مسئول هستند، گفت: در این زمان مسئولان مسئولیتشان دهها برابر سایرین است و باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم و از نقطه ضعف هایمان عبرت بگیریم و ابتکارات نوین را به عرصه بیاریم و از ایمان و امیدمان صیانت کنیم.

 

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری در توضیح راهکارهایی برای مقابله با هجمه های دشمن اینگونه توضیح داد: باید با تطهیر مظاهر عمومی از فساد و اهتمام بر رونق پایگاه های ذکر الهی و مساجد و تقویت انسجام نیروهای مومن با تاکید بر سازمان های بسیجی و اصلاح روش ها به ویژه در آموزش و پروش و صیانت و تقویت سازماندهی ها و تشکل های مومنانه و تغییر مدیریت های یاس‌آور و مبارزات عبرت آموز با مظاهر فساد اقتصادی و رفع تهمت از نظام و اصلاح ساختار اداری و بهبود معیشت عمومی کاری کنیم تا دشمن در اجرای برنامه های خود موفق نشود.

 

 

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن در تلاش است تا فضای یاس و ناامیدی را در جامعه گسترش دهد و به دنبال آن با پیاده نظام خود ولایت فقیه و موضوعات مرتبط با مجلس را هدف قرار دهد.

 

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به ایام حج تمتع گفت: امیدوتریم حجاج ایرانی به نمایندگی از امت اسلامی در این ایام خوش بدرخشند و سرشار از معنویت باشند و پرچم اسلامی و پرچم توحید را به اهتزار دربیاوردند برافراشته کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1272156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha