طرح توانمندسازی در ۵۲ محله کمتربرخوردار خراسان جنوبی در حال اجرا است

طالبی گفت: طرح توانمندسازی در ۵۲ محله کمتربرخوردار خراسان جنوبی در حال اجرا است که در ۱۰ شهرستان تقسیم بندی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عصر امروز (۲۰ خرداد) در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با موضوع محلات کم‌برخوردار اظهار کرد: طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محلات کم‌برخوردار در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و ... است.

 

وی افزود: هماهنگی، همراهی و هم‌افزایی و همگرایی کلیه اجزای زیربط در ارتباط با محلات کم‌برخوردار، توانمندسازی ساکن این محلات، جلب مشارکت موثر ذینفعان طرح، تقویت همبستگی محلات و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی، حفظ کرامت انسانی مددجویان و توانخواهان ساکن در محلات، جبران خسارت‌های وارده از ناحیه فقر و آسیب‌های اجتماعی، کمک به بازاجتماعی شدن افراد آسیب‌دیده و تقسیم کار و حذف موازی‌کاری بین کلیه عناصر دخیل در محلات کم‌برخوردار از اهداف طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کمتر برخوردار است.

 

طالبی ادامه داد: طرح توانمندسازی در ۵۲ محله کمتربرخوردار خراسان جنوبی در حال اجرا است که در ۱۰ شهرستان تقسیم بندی شده‌اند.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بهزیستی به عنوان دستگاه‌های اصلی و متولی اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

 

وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور و استاندار خراسان جنوبی از محله کم‌برخودار موسی بن جعفر(ع) در بیرجند، گفت: مکانی برای نگهداری و ساماندهی و اشتغال‌زایی زنان آسیب دیده پیش‌بینی شده است اما ۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی آن مورد نیاز است که درخواست می‌شود از محل ستاد توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور تأمین اعتبار شود.

 

 

کد خبر 1272380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha