بخش زیادی از ۱۲ پروژه حوزه راه کردستان تا اربعین تکمیل می‌شود

زارعی کوشا از اجرای ۱۲ پروژه در حوزه راه در استان خبر داد و اعلام کرد: بخش زیادی از این پروژه‌ها که با دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است تا اربعین تکمیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما مهار تورم و رشد تولید است که این مهم بهبود نظارت بر بازار و رشد تولید را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در استان ما از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: کشاورزی در اقتصاد و اشتغال کردستان اثرگذار است و باید ویژه به این بخش توجه شود.

 

زارعی‌کوشا یادآور شد: از اهداف اصلی ما توجه به اجرا و تکمیل پروژه‌های مهم است که پروژه راه‌آهن همدان_ سنندج یکی از این طر‌ح‌هاست که نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 

استاندار کردستان راه‌اندازی اردوی راهیان پیشرفت را گامی اثرگذار برای معرفی طرح‌های انجام شده در استان دانست و گفت: این اردو باید در استان راه‌اندازی شود.

 

وی از اجرای ۱۲ پروژه در حوزه راه در استان خبر داد و اعلام کرد: بخش زیادی از این پروژه‌ها که با دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است تا اربعین تکمیل می‌شوند.

 

تامین زمین ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان تا پایان خرداد و افزایش آن تا ۵۹ هزار واحد در بازه زمانی تابستان امسال از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که توسط استاندار کردستان مطرح شد.

 

وی همچنین به ارائه گزارشی از سفر دو روزه خود به سلیمانیه عراق خبرداد و افزود: در این سفر ظرفیت‌های استان بیان شد که وجود اشتراکات فرهنگی بین کردستان ایران و سلیمانیه عراق بهترین ظرفیت و فرصت برای تقویت روابط طرفین است.


استاندار کردستان تشکیل کمیته کاری مشترک برای عملیاتی کردن توافق‌نامه و تفاهمنامه‌های به امضا رسیده در ادوار گذشته، تقویت تجارت و سرمایه‌گذاری با سلیمانیه از موارد مطرح شده در سفر به سلیمانیه عراق بوده است.

کد خبر 1272388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha