میزان اجرایی کردن شعار سال در دستگاه‌های اجرایی کردستان بررسی می‌شود

هواسی گفت: برنامه سراسری در خصوص میزان اجرایی کردن شعار سال در دستگاه‌های اجرایی کردستان توسط سازمان بازرسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، عیسی هواسی بازرس کل کردستان در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: برنامه سراسری در خصوص میزان اجرایی کردن شعار سال در دستگاه‌های اجرایی استان توسط سازمان بازرسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: هیات بازرسان سازمان بازرسی استان، نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید، قانون بهره‌وری کشاورزی و ممنوعیت خرید کالای خارجی که نمونه داخلی دارند را بازرسی خواهند کرد.

 

هواسی از عملکرد بانک‌ها و دستگاههای متولی در حوزه عملکرد تسهیلات تکلیفی انتقاد کرد و گفت: آمارهای متفاوتی در استان در خصوص عملکرد تسهیلات تکلیفی به ما اعلام شده که بر این اساس عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های متولی رضایت بخش نیست.

 

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان نیز در این جلسه به ارائه برنامه‌های عملیاتی بخش کشاورزی در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها نهاده‌های دامی تا ۱۰ برابر افزایش قیمت پیدا کرد و مشکلاتی در تولید گوشت بویژه گوشت مرغ در سطح کشور ایجاد شد.

 

وی افزود: برخی کالاهایی که در استان تولید نمی‌شود به دلیل افزایش هزینه‌های حمل و افزایش قیمت نهایی آن است و نرخ کالاهایی همچون گوشت قرمز و سفید که در استان تولید می‌شود، نسبت به سایر استان‌های کشور کمتر عرضه شده است.

 

اسکندری اضافه کرد: پیگیری‌های لازم برای افزایش سهمیه‌های اختصاصی کالای تنظیم بازار در راستای ایجاد تعادل نسبی در عرضه و تقاضا توسط این سازمان انجام شده تا به کنترل تورم کمک شود.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان اجرایی کردن فعالیت سامانه توزیع هوشمند و الکترونیکی محصولات اساسی کشاورزی را از برنامه‌های مهار تورم برشمرد و تقویت، توسعه و حمایت از تشکل‌های تخصصی و توسعه کشت قراردادی و پیگیری تامین و تخصیص به موقع نهاده‌های تولید در راستای استمرار تولید را از دیگر اقدامات و برنامه‌های این سازمان دانست.

 

بختیار خلقیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه از وجود یک‌هزار و ۲۷ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۶۶۶ واحد فعال و ۱۶۲ واحد هم غیرفعال هستند و مهمترین تولیدات صنعتی استان شمش طلا، پلی اتیلن و لاستیک خودرو هستند.

 

خلیقی اضافه کرد: انواع محصولات لبنی، لوله‌های پلی اتیلن و پولیکا، محصولات غذایی و خوراک دام و انواع لوازم خانگی از جمله محصولات دارای ظرفیت صادرات در استان کردستان است.

 

وی یادآور شد: محورهای توسعه بخش صنعت کردستان شامل تقویت و حمایت از صنایع کوچک، توسعه صنایع صادرات محور و جذب سرمایه گذاری خارجی است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان سهمیه اشتغال امسال این اداره کل را ۶ هزار و ۸۳ نفر ذکر کرد و گفت: از جمله برنامه‌های این اداره کل برای رشد تولید در بخش صنعت شامل پیگیری و حمایت از طر‌ههای صنعتی پیشران، تعریف طرح‌های صنعتی اشتغالزا و اولویت‌دار و فعال سازی واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال است.


 

کد خبر 1272390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha