هدف هیئات مذهبی باید احیای سیره و مکتب اهل بیت (ع) باشد

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: هدف هیئات مذهبی باید ترویج فرهنگ حسینی و احیای سیره و مکتب اهل بیت (ع) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر علی اکبر رضایی در گردهمایی هیئات مذهبی منطقه یک آران و بیدگل گفت: هدف هیئات مذهبی باید ترویج فرهنگ حسینی و احیای سیره و مکتب ائمه (ع) باشد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: هدف اصلی از برنامه های هیئات مذهبی صرف عزاداری و شادی نیست، بلکه اصل، ترویج وزنده نگه داشتن فرهنگ حسینی است.

 

رضایی افزود: ریشه هر نهضت ناب مردمی و عدالت محوری، به عاشورا و فرهنگ حسینی برمی گردد و راز ماندگاری قیام عاشورا در اخلاص است.

فرماندار آران و بیدگل ادامه داد: در فرهنگ حسینی چشم و هم چشمی معنایی ندارد، در فرهنگ حسینی ملاک استفاده از مداح و سخنران ان چنانی یا کمیت مراسم نیست گرچه همه این ها خوب است ؛ هدف والای عزاداری احیای ارزش های اسلامی است.

 

همایش هیئات مذهبی منطقه یک آران و بیدگل به همت شورای هیئات مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل و با همکاری اتاق اصناف آران و بیدگل در سالن اجتماعات اتاق اصناف برگزار شد.

 

سخنرانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، دادستان، رئیس شورای هیئات مذهبی و فرمانده انتظامی آران و بیدگل و پرسش و پاسخ مسئولان هیئات مذهبی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

کد خبر 1272510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha