برنامه های موزه هنرهای معاصر تهران از تلفیق نگاه بازدیدکنندگان ترسیم می شود

اسلامی با بیان اینکه تعامل بازدیدکنندگان موزه هنرهای معاصر نقش تعیین کننده ای در برنامه های موزه دارد، گفت: برنامه های موزه هنرهای معاصر تهران از تلفیق نگاه بازدیدکننده گان ترسیم می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رییس موزه هنرهای معاصر تهران  با خبرنگاران و بازدید از نمایشگاه « ردپا» و «هایپر رئالیسم» پیش از ظهر امروز دوشنبه 22 خرداد با حضور عبادرضا اسلامی و «امیر راد»، مشاور هنری این نمایشگاه  در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

 

 در این نشست «عبادرضا اسلامی»، رییس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: رویکرد جدید موزه هنرهای معاصر تهران بر اساس سیاست های معاونت هنری و مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی بیشتر تعمیق و مطالعاتی ترسیم شده است، بر اساس این رویکرد علاقه مند هستیم فضای موزه بر اساس ماموریت های تعریف شده، کارش را پیش ببرد.

 

رییس موزه هنرهای معاصر تهران با اشاره به نقش مخاطبان و بازدید کنندگان موزه در اجرای برنامه ها اظهار کرد: طراحی ارتباط موزه با بازدیدکننده بر اساس حواس پنج گانه ترسیم شده و  همین موضوع روانشناسی محیط را ترسیم می کند در واقع روایت های بازدیدکننده گان است که موزه را شکل می دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: فضای پیرامونی و فضاهای شهری موزه هنرهای معاصر به عنوان اثر فاخر و ارزشمند ملی با نشانه های معتبر سنتی و مدرن بر اساس بافت های کشورمان ترسیم شده است. ما با این باور که بتوانیم موزه را با نگاه بازدیدکننده تلفیق کنیم برنامه ها را تنظیم کرده ایم.

 

اسلامی از انتشار کتاب های هنری از سوی موزه هنرهای معاصر تهران خبر داد و گفت: در رویکرد جدید بیشتر بر نشر آثار هنری تمرکز کرده ایم و در همین راستا با ناشران هنری و گالری ها و دو دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه سوره ارتباط برقرار کرده ایم و قرار است 9 جلد کتاب هنری را رونمایی کنیم. یکی از این کتاب ها سومین نسخه شاهکار «نگارگری» است که به زودی چاپ و منتشر می شود. 

 

رییس موزه هنرهای معاصر تهران اظهار کرد: در گالری های موزه نمایشگاه هایی برپا شده است و آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به نمایش در می آید در واقع این نمایشگاه ها خوانش های پژوهشی از این آثار هستند. همچنین در یک سال گذشته در فضای درونی موزه آثاری از هنرمندان دنیا جانمایی شده است.

 

وی درباره برنامه های موزه هنرهای معاصر برای مخاطبان کودک و نوجوان گفت: به روان بودن تعامل با مخاطبان اعتقاد داریم و این نه تنها کودک و نوجوان بلکه افراد کم توان را هم در برمی گیرد.

 

اسلامی درباره حواشی پیش آمده فضای سبز اطراف موزه گفت: از حاشیه ای که پیش آمد باید صمیمانه تقدیر کرد چرا که فرصتی برای دقت بیشتر  بود؛ همه شما موزه هنرهای معاصر را می شناسید این موزه تلفیقی از خانه ایرانی و باغ ایرانی بود؛ اینجا از شش اندرونی و بیرونی برخوردار است که پوشش های گیاهی در خود داشته است. بخشی از باغچه هایی که در موزه وجود دارد عمیق هستند و در برخی گل و بوته های است که عمق ندارد. آنچه در فضای مجازی منعکس شد بخشی از واقعیت بود که باعث شد به این موضوع حساس باشیم و این برای رضایت بخش است چرا که معتقدیم حساسیت جامعه سرمایه ماست.

 

وی از برپایی نمایشگاه آثار باغ مجسمه در 25 خرداد؛ روز جهانی گل و گیاه خبر داد و گفت: در نظر داریم از فضای باغ و گیاه و ارتباط محیط زیستی آنها آلبومی منتشر کنیم.

 

 

کد خبر 1272716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha